Den bliver ved med at lede efter bestemt i~
Fra : Tom

Dato : 22-11-05 11:28

Jeg har en mac, på et netværk, hvor vi alle hopper på og af.
Den eneste maskine der - for tiden - har det svært, er min.
Den bliver ved med at insistere på at hente et bestemt ip nummer, selv om at
den bare burde hente "det næste" dynamisk..( Det er nemlig tit optaget)
Nogle ideer..
Netværket er trådløst, jeg er på osx 10.4.3
Netværket er ADSL router->wireless antenne ( D-link 2-300 meter væk
virker!!) og i min ende en xyxel 54mbit/s Wlan klient..
Bag min klient står der to maskiner..
Jeg kan ikke komme på, den anden har ingen problemer med at hente et nyt
nummer..
Jeg troede i den forbindelse at routeren var "limiteret" ( Det er ikke mig
der har installeret) til kun at tillade adgang til de første 5-7 ip numre i
rækken..
Men da den anden maskine her, nu bare henter.. Et højere nummer, er det
altså MIN maskine der ikke virker..
Spørgsmålet er derfor hvilken pref/plist fil ( jeg er rod) er det der holder
pref for hvilket ip nummer min maskine skal lede efter når den går på
netværket..
Og må/kan jeg fjerne den/ eller redigere den ( bbedit..)
Vh
Tom

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-11-05 13:07

On 2005-11-22 11:27:56 +0100, Tom <nospam@fakemail.dk> said:

> Jeg kan ikke komme på, den anden har ingen problemer med at hente et nyt
> nummer..

Tjek dine netværksindstillinger, står den til at bruge DHCP med en
manuel adresse? Har den på et tidligere tidspunkt gjort dette? Når
denne funktion anvendes caches MAC adressen ikke af DHCP serveren,
hvorfor den ej heller releases. Prøv at sætte dine indstillinger til
ren DHCP og forny din lease (lav en vilkårlig ændring og tryk på
"anvend", så forsøger Mac OS X at forny leasen)

> [...]
> altså MIN maskine der ikke virker..
> Spørgsmålet er derfor hvilken pref/plist fil ( jeg er rod)

Du behøver ike være rod for at gøre noget som helst, det er rigeligt at
du tilhører gruppen "admin" - Det er uskik en at være rod (især hvis
man stiller den slags spørgsmål som du ofte stiller)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen