Brother HL 2030
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 21-11-05 16:11

Har nogen af jer gode erfaringer med den?
Den er set til DKK 675,- Er godt træt af blæk!

Hvilke printermærker sværger I ellers til? HP? Teknikken er jo meget den
samme - det er mere drivere / support til Mac.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-11-05 17:11

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Har nogen af jer gode erfaringer med den?
> Den er set til DKK 675,- Er godt træt af blæk!
>
> Hvilke printermærker sværger I ellers til? HP? Teknikken er jo meget den
> samme - det er mere drivere / support til Mac.

Jeg har en Brother HL-2070N og er godt tilfreds med den. Den kan skrive
ud fra - har driver til - både Mac OS 9.1 og OS X. Min er en
netværksmodel, og den er forsynet med 16MB RAM. Så hudt jeg visker er
HL-2030 kun til USB, og den har 8MB RAM. Jeg har lige købt en (reserve)
toner patron. Den kostede 499,- kr hos Computer City.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-11-05 18:06

> [...]
> HL-2030 kun til USB, og den har 8MB RAM. Jeg har lige købt en (reserve)
> toner patron. Den kostede 499,- kr hos Computer City.

har samme printer og er glad for den, både til mac og pc.
Køb den i stedet så du får mulighed for netprint.

mvh

Thomas

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 21-11-05 20:05

> Køb den i stedet så du får mulighed for netprint.
Det har jeg også overvejet, men USB giver til gengæld mulighed for at
printe via det trådløse netværk på AirPort Express.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-11-05 17:55

> [...]

> Hvilke printermærker sværger I ellers til? HP? Teknikken er jo meget den
> samme - det er mere drivere / support til Mac.

2030'eren er udmærket, men tommelfingerreglen er, at jo mere skrivebehov
du har, des mere er det klogt at give for printeren. Den billigste
printer ved indkøb, er ved stort skrivebehov dyrere i forbrug.

2030'eren laver fine print og Brother understøtter Mac meget fint.

Oki er også et godt bud, men jeg tror ikke at de har modeller, der er
helt så billige. Til gengæld mener jeg at Lexmark halter lidt bagud.

Nogle er glade for deres HP'er, men jeg har afskrevet dem p.g.a. dårlig
understøttelse og support af Mac. Det kan have ændret sig til det bedre.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-05 18:40

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogle er glade for deres HP'er, men jeg har afskrevet dem p.g.a. dårlig
> understøttelse og support af Mac. Det kan have ændret sig til det bedre.

og rasende dyrt blæk.
Jeg har lige købt en ip4000r og den bruger samme patroner som i560, og
er meget tilfreds.

Flemming Rubini

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-11-05 21:40

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> og rasende dyrt blæk.
> Jeg har lige købt en ip4000r og den bruger samme patroner som i560, og
> er meget tilfreds.

Okay, også EPSON er dyr i blæk selvom de laver temmeligt flotte print.

Jeg har også en IP4000R. Overfed printer med mulighed for print på CD'er
og dens forbrug af blækpatroner er meget lille sammenlignet med hvad jeg
har været vandt til med Epson. Tilmed koster de enkelte patroner ca. 60%
af Epson'ens patron-pris (i oroginale udgaver).

Men nu var det altså en laser, der blev spurgt på...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-05 00:53

> [...]

> af Epson'ens patron-pris (i oroginale udgaver).
>
> Men nu var det altså en laser, der blev spurgt på...

Ja det glemte jeg lige, og dog ... for jeg har haft en lille Brother
laserprinter en gang, som aldrig kørte tilfredsstillende, den sidder og
gnaver åbenbart

Flemming Rubini

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 25-11-05 08:11

Jens Rasmussen skrev:
> Har nogen af jer gode erfaringer med den?
> Den er set til DKK 675,- Er godt træt af blæk!

Du får meget printer for pengene ved en 2030'er. Jeg ville dog overveje
at give det ekstra for 2070N, da netværksadapteren er rar at have.

> Hvilke printermærker sværger I ellers til? HP? Teknikken er jo meget den
> samme - det er mere drivere / support til Mac.

Selv har jeg en Laserjet 2200DN. Det mener jeg er det mest økonomiske
valg på lang sigt. De er næsten uopslidelige og utroligt pålidelige. Men
startomkostningerne er noget større. Jeg kender til Laserjets i middel
og pro klassen, der har kørt fejlfrit i ca. ti år med rigtigt mange
daglige udskrifter uden at vise større tegn på slid. Når de endelig er
ved at være slidte, så køber man et repairkit med nye sliddele, og så
har man igen en ny printer.

/JD