Java 2 Platform Standard Edition (J2SE) 5.~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-11-05 22:05

Der står således i opdateringsvinduet:

"Java 2 Platform Standard Edition (J2SE) 5.0 Release 3 includes version
1.5.0_05 and improves functionality of J2SE 5.0 on Mac OS X v 10.4 Tiger
10.4.2 and later. This release does not replace the existing
installation of J2SE 1.4.2."

"does not replace" - betyder det, at man selv skal fjerne noget? Eller
skal 1.4.2 blive liggende?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-11-05 22:54

In article <1h6ciio.1hazbp28m6sqwN%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> installation of J2SE 1.4.2."
>
> "does not replace" - betyder det, at man selv skal fjerne noget? Eller

Man skal ikke fjerne noget men kan vælge hvilken som skal bruges med et
konfigurations-program som bliver lagt Utilities.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-11-05 23:15

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> Man skal ikke fjerne noget men kan vælge hvilken som skal bruges med et
> konfigurations-program som bliver lagt Utilities.

Jeg er totalt uvidende om disse sager og har altid stillet mig tilfreds
med, at Java var noget der fungerede og hjalp mig i baggrunden uden min
indblanding. Jeg er egentlig forundret over, at blive konfronteret med
en opdateringssag, der giver mig anledning til den slags spørgsmål.
Jeg formoder, at den tilbudte installation er noget, som jeg bør
gennemføre. Vil jeg så derefter blive konfronteret med at skulle
foretage en konfiguration? Åbner konfigurationsprogrammet af sig selv
efter installationen?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-11-05 23:20

In article <1h6clnu.129b5zkpid010N%xossmidt@tdcadsl.dk>,
> [...]

> gennemføre. Vil jeg så derefter blive konfronteret med at skulle
> foretage en konfiguration? Åbner konfigurationsprogrammet af sig selv

Nej man skal aktivt vælge at starte programmet Java Preferences og jeg
tror ikke det har den store betydning med mindre man kører noget meget
spændende i Java.

Fra : Jesper

Dato : 21-11-05 02:04

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> installation of J2SE 1.4.2."
>
> "does not replace" - betyder det, at man selv skal fjerne noget? Eller

1.4.2 bliver liggende som standardversion, men javaprogrammer der
specifikt kalder 5.0 vil blive åbnet i 5.0.

Du kan selv ændre indstillingerne så din standardudgave af Java bliver
5.0 på stien:

/Applications/Utilities/Java/J2SE 5.0/
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-11-05 10:22

On 2005-11-20 22:05:08 +0100, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> [...]
> installation of J2SE 1.4.2."
>
> "does not replace" - betyder det, at man selv skal fjerne noget? Eller

Du skal ikke fjerne noget - der følger en applikation med hvor du kan
indstille om der bruges java 1.42 eller 1.52. i browser, webstart osv.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen