powermac g4 quicksilver priser
Fra : klausbergh@gmail.com

Dato : 20-11-05 14:16

Hej

Hvad ligger brugt priserne typisk på for f.eks. en 933 mhz med alm
opsætning.
altså ingen ekstra ram osv?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-11-05 22:15

On 2005-11-20 14:16:09 +0100, klausbergh@gmail.com said:

> Hej
>
> Hvad ligger brugt priserne typisk på for f.eks. en 933 mhz med alm
> opsætning.
> altså ingen ekstra ram osv?

En del lavere end hvad den lille mini fås for, da minien er næste 50%
hurtigere og en sprit ny med fuld garanti.

pt koster en mini 1,25GHz 4200kr - inkl 512MB ram, 32MB grafikkort,
40GB disk, combodrev samt nyeste Mac OS X + iLife.

dvs efter mit hoved må en Quicksliver som du beskriver ikke koste over 2500kr.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-11-05 10:37

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> 40GB disk, combodrev samt nyeste Mac OS X + iLife.
>
> dvs efter mit hoved må en Quicksliver som du beskriver ikke koste over 2500kr.

Jeg synes ikke man kan sammenligne det på den måde.

Mac mini er med 2.5" diske, som fx. ikke kan bruges til server - i
hvertilfælde ikke ret længe.

Der er langt flere udvidelses muligheder i en stationær G4

Det der taler for en Mac mini er at den ikke larmer og er lille.

Til almindeligt husbehov, som surf, mail og lidt iTunes vil folk ikke
opdage forskel i hastigheden.

Vi er enige om at priserne på gamle G4'ere generelt er meget høje, men
noget må jo gøre at folk gerne vil betale lidt for meget for en ældre
Mac end en ny.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-11-05 11:18

On 2005-11-21 10:37:24 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Jeg synes ikke man kan sammenligne det på den måde.

> Mac mini er med 2.5" diske, som fx. ikke kan bruges til server - i
> hvertilfælde ikke ret længe.

Jo, de skal bare være specificeret til det. Det kan man godt få nogen
der er. Den slags monterer Apple ikke i deres mini'er, de monterer
iøvrigt ej heller 3,5" diske i deres Powermac's der kan holde til det.

> Der er langt flere udvidelses muligheder i en stationær G4

Mja, hvor mange PCI kort har du sat i en PowerMac? Hvor mange
grafikkort har du udskiftet? Langt største delen af dem der propper
noget i deres Powermacs, propper kun diske, ram og nyere optiske drev i.

> Det der taler for en Mac mini er at den ikke larmer og er lille.

billig i strøm, det kan altså mærkes på elregningen! og så ER den altså
hurtigere end en powermac - også selv om disken er en anelse
langsommere. (en moderne 2.5" disk er ikke væsentlig langsommere end en
3-4 år gammel 3,5" disk bortset fra accesstid)

> Til almindeligt husbehov, som surf, mail og lidt iTunes vil folk ikke
> opdage forskel i hastigheden.

Sikkert ikke, men de vil have langt mere glæde af en mini. Derudover
får de nyeste SW ved at købe en ny mini, dem der køber en Quicksilver
skal formegenlig ud og spendere 1000-1500kr for SW eller piratkopiere.

> Vi er enige om at priserne på gamle G4'ere generelt er meget høje, men
> noget må jo gøre at folk gerne vil betale lidt for meget for en ældre
> Mac end en ny.

Ja uvidenhed. prisen foren single CPU Quicksilver bør være væsentlig
lavere end prisen på en ny mini. (prisen på dual'er er en helt anden
sag, dual CPU maskiner er nice)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen