Tilføjelse af nummer i filnavn.
Fra : cogco

Dato : 19-11-05 21:52

Hej Gruppe

Jeg har en mappe med ca. 1000 billedfiler
I en tekstfil har jeg en tab-separeret liste med billedfilens navn
efterfulgt af et nummer.

Hvad skal der til for at jeg kan kombinere navn og nummer og ende ud med
filnavnet+nummer.
Det må være en eller anden form for avanceret "renamer" jeg skal have fat i.

Tekstfilen:
25686 -001
12587 -002
69344 -003
45698 -004

Filnavnene:
25686.jpg
12587.jpg
69344.jpg
45698.jpg

Ønskede resultat:
25686-001.jpg
12587-002.jpg
69344-003.jpg
45698-004.jpg

mvh
Claus

Fra : Inga Larsen

Dato : 19-11-05 23:20

On 2005-11-19 21:52:26 +0100, "cogco" <cogco@aub.dk> said:

> [...]
> med filnavnet+nummer.
> Det må være en eller anden form for avanceret "renamer" jeg skal have fat i.

Prøv at se:

http://www.power4mac.com/renamer/

--

Hilsen
Inga L.

Fra : Inga Larsen

Dato : 19-11-05 23:23

On 2005-11-19 23:20:17 +0100, Inga Larsen <ingal@sol.dk> said:

> Prøv at se:
>
> http://www.power4mac.com/renamer/

Brug "number", "number format 001, 002", "Text format: text numer",
"Preserve file extension"
--

Hilsen
Inga L.