Validering med frames
Fra : Palle

Dato : 25-01-06 17:09

Hej..

Har problemer med at få valideret dette framesæt:

<frameset rows="30,*,30" framespacing="0" >
<frame src="topframe.htm" name="topFrame" frameborder="0"
scrolling="NO" noresize >
<frame src="mainframe.htm" name="mainFrame" frameborder="0"
noresize>
<frame src="bottomframe.htm" name="bottomFrame" frameborder="0"
scrolling="NO" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>

Problemet opstår med linien :

<frameset rows="30,*,30" framespacing="0" >

hvor framespacing="0" åbenbart ikke kan valideres på
http://validator.w3.org

Så jeg har brug for lidt hjælp til at kunne få valideret siden..
Har kigget rundt på nettet, men ikke fundet nogen brugbar
løsning.

Problemet kunne løses ved at fjerne framespacing="0" men jeg har
ikke lyst til at have "synlige rammer" på min side, så håber der
er andre der har et godt forslag..

Med venlig hilsen
Palle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 25-01-06 17:21

Palle skriblede bla:

> Problemet kunne løses ved at fjerne framespacing="0" men jeg har
> ikke lyst til at have "synlige rammer" på min side, så håber der
> er andre der har et godt forslag..

Ikke der kan omgåes http://validator.w3.org

Skal siderne validere undgår du ikke de "synlige rammer"

Hvad med at sk... højt og flot på validering når du alligevel bruger noget
med så mange ulemper som frames

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-01-06 03:19

Palle skrev:

> Problemet kunne løses ved at fjerne framespacing="0"
> men jeg har ikke lyst til at have "synlige rammer" på min
> side, så håber der er andre der har et godt forslag..

Det kan ikke umiddelbart løses. Det bedste er helt at undlade
frames. På den måde undgår du også alle de andre ulemper
som det frembringer, se http://html-faq.dk/2009.asp og
http://vertikal.dk/artikler/show.htm?id=13

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Laurits Thomsen

Dato : 31-01-06 11:03

> Det kan ikke umiddelbart løses. Det bedste er helt at undlade
> frames. På den måde undgår du også alle de andre ulemper
> som det frembringer, se http://html-faq.dk/2009.asp og

Ok, mange er enige om, at frames ikke er optimale. Men har I
nogle links til gode tutorials mht layout af siden som alternativ
til frames? Kan man loade forskellige sider ind i diverse
igen hvis man blot ønsker at ændre indholdet af den miderste
sektion (f.eks. en "indholds" sektion)?

Der er nogle gode tutorials om CSS her på html.dk, men jeg savner
at de når til den del hvor man bruger den til at lave layout til
et site med flere sider.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-01-06 14:11

Laurits Thomsen wrote:

> [...]
> til frames? Kan man loade forskellige sider ind i diverse
> igen hvis man blot ønsker at ændre indholdet af den miderste

Ja, det skal man. Og hvad så? Den minimale mindre båndbredde
der opnås med frames opvejer overhovedet ikke de ulemper
der er forbundet med dette konstruktionsprincip.

> Der er nogle gode tutorials om CSS her på html.dk, men jeg savner
> at de når til den del hvor man bruger den til at lave layout til
> et site med flere sider.

De fleste websites er jo skabt over en enkelt skabelonside,
hvor det stort set kun er indholdet, der udskiftes.

Hvordan du laver en sådan skabelonside, kan du blandt andet
læse om på websiden:

http://www.webdesign101.dk/csslayout/index.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk