firefox og div...
Fra : HW

Dato : 16-01-06 21:37

Hej gruppe

I en menu med submenuer åbner submenuen under den afsatte "bjælke"
(background: #7E6A61;) i Firefox - men i IE vises den perfekt. - er der en
der kan fortælle mig hvad der går galt ?

tia ...

..contents
{
font-family:tahoma;
font-size:8pt;
text-align: center;
background: #7E6A61;
color: white;
border-top: solid thin #7E6A61;
border-right: solid thin #7E6A61;
border-left: solid thin #7E6A61;
border-bottom: solid thin #7E6A61;
position: absolute;
left: 250px;
top: 130px;
width: 770px;
height: 50px;
vertical-align: top;

}

div#box1 a:visited,div#box1 a:active,div#box1 a:link,div#box1 a:hover
{
color: #ffffff;
text-decoration: none;
font-size: 8pt;
}

</head>

top:151px; height:15px; width:766px; margin-left:-385px; left:50%">
href="link1.htm" onMouseOver="window.status='Link'; return true"
onMouseOut="window.status=''; return true" >Link1</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <a
href="link2.htm" onMouseOver="window.status='Link'; return true"
onMouseOut="window.status=''; return true">Link3</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <a
href="link3.htm" onMouseOver="window.status='Link'; return true"
onMouseOut="window.status=''; return true">Link4</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <a
href="link4.htm" onMouseOver="window.status='Link'; return true"
onMouseOut="window.status=''; return true">Link5</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <a
href="link6.htm" onMouseOver="window.status='Link'; return true"
onMouseOut="window.status=''; return true">Link6</a> </i>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-01-06 22:19

HW skrev:

> I en menu med submenuer åbner submenuen under den afsatte
> "bjælke" (background: #7E6A61;) i Firefox - men i IE vises den
> perfekt. - er der en der kan fortælle mig hvad der går galt ?

Har du et link til din side? Det er svært at hjælpe uden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-06 14:37

HW skrev:

[Har du et link til din side?]

> Nej ...desværre...

Overvej at lægge siden op alligevel. Mange har en smule
hjemmesideplads hos deres internetudbyder - men hvis ikke, kan man
fx benytte en gratis tjeneste som <http://frac.dk/>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : HW

Dato : 17-01-06 19:41

kan se på :

http://www.hw.frac.dk/11.html

tia...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-06 20:17

HW skrev:

> http://www.hw.frac.dk/11.html

I Firefox kan jeg kun se en lille smule af teksten. Det skyldes
standardmargen på p-elementet. Prøv at indsætte

   p{ margin: 0; }

- og se om det ikke får siden på plads hos dig.

NB: Det er svært at se hvem du svarer og hvad du svarer på når du
ikke citerer noget. Læs gerne min signatur.

NB2: Du mangler en doctypeerklæring samt html+head på siden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : HW

Dato : 17-01-06 22:20

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

>I Firefox kan jeg kun se en lille smule af teksten. Det skyldes
>standardmargen på p-elementet. Prøv at indsætte
p{ margin: 0; }<

Det hjalp - tak for hjælpen Jens ..;0)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-06 00:57

HW wrote:

> Det hjalp -

Så prøv lige at se her:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.hw.frac.dk/11.html

Du har ikke gjort noget ved de alvorlige mangler, Jens påpegede.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : HW

Dato : 19-01-06 08:01

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Så prøv lige at se her:
>
> http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.hw.frac.dk/11.html
>
> Du har ikke gjort noget ved de alvorlige mangler, Jens påpegede.

Hej Erik
siden er et udsnit af den "rigtige" - i den "rigtige" side er der doc type
erklæring - og den validerer...;0)

tak for hjælpen endnu engang...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-06 17:15

HW skrev:

>siden er et udsnit af den "rigtige" - i den "rigtige" side er der doc type
>erklæring - og den validerer...;0)

Muligvis, men når der ikke er en doctype, er det ikke sikkert at
browserne viser siden på samme måde, som når der er doctype.

Og det kan gøre et evt. svar vanskeligere, for vi ved jo ikke,
hvilken doctype, du bruger på den »rigtige« side.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : HW

Dato : 17-01-06 14:24

Hej Jens