Negativ padding på tabelceller virker ikk
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 11-01-06 11:47

Hej.

Prøv at kigge på http://www.mzh.dk/padding_test.html - hvorfor kan jeg
ikke få teksten i den første celle helt ud til venstre i cellen?

Jeg har defineret en left-padding for alle tabelceller i
"padding"-tabellen, og jeg troede, at jeg så kunne "ophæve" den padding
i enkelte celler ved at give dem en class med en tilsvarende negativ
padding, men det virker ikke.

Nogen forslag eller løsninger (ud over selvfølgelig at sætte en class
med en padding på den anden tabelcelle - men den løsning jeg er ude
efter skal fungere som ovenfor skitseret, altså med en standard padding
for alle celler, der så kan ophæves for enkelte celler)?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-01-06 12:20

Mikkel Z. Herold wrote:
> [...]
> efter skal fungere som ovenfor skitseret, altså med en standard padding
> for alle celler, der så kan ophæves for enkelte celler)?

Padding kan næsten i sagens natur ikke have en negativ værdi. Det kan margin
derimod, så hvis du for eksempel indeslutter din tekst i de berørte celler med
en div class="nopadding" og laver en formdeklaration:
..nopadding {margin-left:1em;}
vil jeg tro, du kan løse problemet.

Skud fra hoften, ikke afprøvet!

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 11-01-06 13:20

On 11-01-2006 12:19 Jørgen Farum Jensen wrote:
> hvis du for eksempel indeslutter din tekst i de
> berørte celler med en div class="nopadding" og laver en formdeklaration:
> .nopadding {margin-left:1em;}
> vil jeg tro, du kan løse problemet.

Det gjorde det også - mange tak!

Mikkel

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 11-01-06 21:44

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> berørte celler med en div class="nopadding" og laver en
> formdeklaration: .nopadding {margin-left:1em;}

Skulle divs inde i tabeller være bedre end tabeller inde i tabeller?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://80.62.61.212/webaccessibility/lettheuserchoice.asp

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-01-06 22:00

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Skulle divs inde i tabeller være bedre end tabeller inde i tabeller?

Nu forlyder der jo ikke noget om, hvad tabellen skal
bruges til.

Og som jeg har nævnt tidligere i dag så en div'en bedre
end tabellen, fordi den er semantisk betydningsløs og
ikke har nogen iboende eller arvede egenskaber

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk