Drop down menu uden JS eller CSS
Fra : Bo Laursen

Dato : 10-01-06 20:20

Hej alle,

Jeg har lavet en del websiden ved hjælp af et købt program, der
genererer pæne drop down menuer ved hjælp af JS. Da jeg synes
alle besøgende skal have glæde af siderne, og ikke kun dem med de
nyeste browsere, er jeg lidt på spanden

Jeg har læst en del om cool menu4 men det lader til, at denne
form for menu ligger i css? Jeg vil godt udenom JS og css og evt.
lave en pæn vandret menu i ren HTML hvis det kan lade sig gøre?

Min tanke er altså at lave en drop down menu alle browsere kan
læse.

Takker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 10-01-06 20:51

Bo Laursen wrote:
> [...]
> lave en pæn vandret menu i ren HTML hvis det kan lade sig gøre?
>
> Min tanke er altså at lave en drop down menu alle browsere kan

Der er lige nu en ret aktiv tråd med overskriften "underlig menuplacering"
startet af Ginnerskov, det er vist lige det du søger. Både Hintsmann,
Gnnerskov, Munding og Tideman ved hvad de taler om. Så lyt godt efter og
hvis du ikke forstår, så spørg, det er bar rare mennesker og det er ikke så
tit at Ginnerskov beder om hjælp, så når han gør, bliver det en lang tråd

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://80.62.61.212/webaccessibility/lettheuserchoice.asp

Fra : Bo Laursen

Dato : 10-01-06 20:54

> [...]
> tit at Ginnerskov beder om hjælp, så når han gør, bliver det en lang tråd

Kan godt se jeg har været lidt hurtigt ude. Sidder og læse "tråden nu" og
bliver meget klogere. har brugt mange ting E.G. har lavet - han er alt for
cool!

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-01-06 22:20

Hej Johnny!
"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43c41023$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> hvis du ikke forstår, så spørg, det er bar rare mennesker og det er ikke
> så tit at Ginnerskov beder om hjælp, så når han gør, bliver det en lang

Fedterøv!
Takker for rosen, men så dygtig er jeg nu heller ikke....
De 3 andre ved nok lidt mere om web-design end jeg gør, men afgjort - jeg er
fa'me flink!!

Ja, det er sjældent, at Erik spørger om hjælp....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 10-01-06 23:43

Dennis Munding wrote:
> Fedterøv!
> Takker for rosen, men så dygtig er jeg nu heller ikke....
> De 3 andre ved nok lidt mere om web-design end jeg gør, men afgjort -
> jeg er fa'me flink!!

Det ville jeg ikke indgå væddemål omkring, hvis jeg skal vurdere ud fra din
mindeside

Men ellers tør jeg faktisk godt

> Ja, det er sjældent, at Erik spørger om hjælp....

Og hvad kommer der ud af det? En tråd der står i flammer indtil helvedet er
frosset til is Eller Hintsmann kommer tilbage fra ferie

Det er lige før, at man håber han brækker et ben, så vi kan få lidt fred

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-01-06 11:25

Hej Johnny!
"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43c4386e$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det ville jeg ikke indgå væddemål omkring, hvis jeg skal vurdere ud fra
> din mindeside

Det skal du nu ikke være bange for...
Rent grafisk har jeg ikke lavet så meget selv på den, hvilket du kan se på
min "tak-side" (Ups! Har glemt en person - det må jeg have rettet...) -
korsene er designet af en fra Norge (ved ikke, om han er nordmand eller
dansker - han skrev perfekt dansk!?), og lysene har jeg fra
www.torbengeist.dk, og farverne kan enhver lave....

Men jo, jeg er da blevet lidt klogere på web-design, siden jeg startede for
1½ år siden...
Og når jeg lærer en ny og bedre måde at lave en side på, så efterprøver jeg
det, og hvis jeg er tilfreds med resultatet, opdaterer jeg vores hjemmesider
med det nye...
På den måde er vores "familie-side" også blevet en slags test-side for alt
det nye...

> Men ellers tør jeg faktisk godt

Som sagt - det kan du roligt gøre...
Men jeg tør ikke...

> Og hvad kommer der ud af det? En tråd der står i flammer indtil helvedet
> er frosset til is Eller Hintsmann kommer tilbage fra ferie

Ja, men du må da indrømme, at det er et "mystisk" fænomen...?!?
At en menu kan te sig så forskelligt går over min beskedne forstand....
Men vi må jo vente og se, om Martin Hintzmann har en logisk forklaring på
det, såfremt Erik ikke selv finder frem til en....

> Det er lige før, at man håber han brækker et ben, så vi kan få lidt fred

Ja, men også kun lige før - det er nu rart med seriøs og konstruktiv
debat....