Er border nødvendig?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-06 15:13

Hej alle

Jeg har en masse klasser hvor der står "border: none;". Det er
'rester fra eksperimenter hvor jeg har sat ramme om boksene.

Behøver man specificere at der ikke skal være en kant?

--
Bertel

Fra : Christoffer

Dato : 08-01-06 15:47

> Hej alle
>
> Jeg har en masse klasser hvor der står "border: none;". Det er
> 'rester fra eksperimenter hvor jeg har sat ramme om boksene.
>
> Behøver man specificere at der ikke skal være en kant?
Det kommer an på om du vil have den eller ej.
Hvis du bruger en tabel vil der automatisk blive en border hvis andet ikke
er sat. Bruger du en div vil der ikke komme nogen.
Det afhænger af elementet's standardværdi og hvad du ønsker den skal have.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-06 16:16

Christoffer skrev:

> er sat. Bruger du en div vil der ikke komme nogen.

Det var div'er jeg tænkte på.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-06 23:00

Christoffer skrev:

> Hvis du bruger en tabel vil der automatisk blive en border
> hvis andet ikke er sat.

Nej - ikke i nogen af de browsere jeg kender til.

Angiver man en tabel uden nogen border-information (hverken som
html-parameter eller i css-koden), kommer der ingen kant i nogen af
de windowsbrowsere jeg har testet i (bl.a. IE 5+6, Firefox 1.x,
Opera 8.5, Netscape 4.7).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer

Dato : 09-01-06 17:10

> [...]
> html-parameter eller i css-koden), kommer der ingen kant i nogen af
> de windowsbrowsere jeg har testet i (bl.a. IE 5+6, Firefox 1.x,
Har selv fulgt op på det, og jeg tog fejl.