backup sendes til gmail?
Fra : per

Dato : 17-01-06 20:59

Hej NG
Findes der noget mailprogram, som kan konfigureres til at sende udgående
mails som bcc-kopier til selvvalgt mailkonto(gmail) og sende indkommende
mails til f.eks. 2 forskellige gmailkonti efter kriterier?

mvh per

Fra : per

Dato : 17-01-06 21:15

Det jeg ønsker, er, at have et velfungerende emailprogram, som automatisk
danner backup, som er tilgængelig via Gmail og således når som helst og
hvorfra som helst.
Det kan næsten lade sig gøre med Outlook, dog ikke bcc. Der skal også gerne
være spamforsvarsmidler.

mvh per

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-01-06 22:05

Den 17 jan 2006 skrev per i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det kan næsten lade sig gøre med Outlook, dog ikke bcc.

Åben en ny tom mail, og sæt kontoen ind i BCC-feltet.
Vælg Filer, GemSom, filtype Outlook-skabelon (*.oft).
Brug herefter skabelonen for alle nye mails

Lars Klintholm

Fra : per

Dato : 18-01-06 12:13

Lars Klintholm wrote:
> Åben en ny tom mail, og sæt kontoen ind i BCC-feltet.
> Vælg Filer, GemSom, filtype Outlook-skabelon (*.oft).
Tak for hintet.

> Brug herefter skabelonen for alle nye mails

Ja, det virker, men da jeg er utrolig doven og helst ser det hele gå
automatisk forekommer det ikke særlig smidigt og hurtigt - der er ingen
genvejstaster og man skal igennem 4 menuer/valg før man har klaret det
Og faktisk bruger jeg pt. (altså med cc.) vha. regler at videresende til 2
Gmailkonti, men måske kan man gøre noget smart i Visual Basic, som jeg dog
kun har begrænset erfaring med (Excel).

Hvis man kan vælge at bruge skabelonen default for alle nye mails, så er det
ikke lykkedes mig at finde ud af hvor man indstiller dette.

mvh per

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-01-06 18:41

Den 18 jan 2006 skrev per i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis man kan vælge at bruge skabelonen default for alle nye mails,
> så er det ikke lykkedes mig at finde ud af hvor man indstiller
> dette.

Du kan gemme *.oft filen hvor du vil.
Fx. på skrivebordet, så kan du bare dobbeltklikke på den

Lars Klintholm

Fra : per

Dato : 18-01-06 20:00

Lars Klintholm wrote:
> Du kan gemme *.oft filen hvor du vil.
> Fx. på skrivebordet, så kan du bare dobbeltklikke på den

Også det virker!
Og det kunne måske også være godt nok hvis jeg kun sendte egne mails.
Imidlertid er mindst halvdelen af de mails jeg sender besvarelser på
modtagne mails.

Ideelt set skulle alle sendte og modtagne mails fordeles til 2 forskellige
Gmailkonti afhængig af hvilken af min 6 mailkonti det drejer sig om, således
at de 2 gmailkonti fungerer som en fuld backup for al min mailkommunikation.
Det er måske også meget at forlange, men jeg synes det ville være meget
nyttigt hvis det kunne gøres automatisk.

mvh per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-06 21:42

Den 17-01-06 20.58 skrev per følgende:

> Findes der noget mailprogram, som kan konfigureres til at sende udgående
> mails som bcc-kopier til selvvalgt mailkonto(gmail) og sende indkommende
> mails til f.eks. 2 forskellige gmailkonti efter kriterier?

Det kan du med filterfunktionen i Thunderbird. De udgående mails sendes
dog ikke som BCC, men som selvstændige kopier.

Man opretter blot et filter, der tjekker sendtmappen, og man kan så
vælge at alle nye mails i mappen videresendes til en anden konto. På
samme måde kan man oprette et filter på indbakken, der også videresender
alle mails til en anden konto. Man kan selvfølgelig lave flere
forskellige kriterier, så det fx kun er indkommende mails fra bestemte
afsendere, der videresendes osv.

http://mozilla.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : per

Dato : 17-01-06 21:56

Kim Ludvigsen wrote:

> Det kan du med filterfunktionen i Thunderbird. De udgående mails
> sendes dog ikke som BCC, men som selvstændige kopier.

selvstændige kopier ?
Problemet er så, hvis jeg forstår det rigtigt, at nogen forveksler den
synlige gmail-konto med min almindelige konto
(det har jeg været ude for flere gange med cc - men hvis modtageren af min
mail ikke ser 'den selvstændige fil er det jo fint)

mvh per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-06 01:10

Den 17-01-06 21.56 skrev per følgende:

> selvstændige kopier ?
> Problemet er så, hvis jeg forstår det rigtigt, at nogen forveksler den
> synlige gmail-konto med min almindelige konto

Nej, de bliver sendt helt for sig. Ikke som CC i den originale mail. Men
jeg må tilstå, at jeg overvurderede Thunderbirds evner. Det er kun
muligt at filtrere på sendtmappen, når man kører filtret manuelt (og
selv der er der problemer, men det er sikkert mig, der laver en fejl).
Når filtret kører automatisk, filtrerer det blot på indbakken, øv!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : per

Dato : 18-01-06 12:13

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> selv der er der problemer, men det er sikkert mig, der laver en fejl).
> Når filtret kører automatisk, filtrerer det blot på indbakken, øv!

Ærgerligt!

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 19-01-06 16:17

Hej, d. 17-01-2006 20:58 skrev du bl.a.:

> Hej NG
> Findes der noget mailprogram, som kan konfigureres til at sende udgående
> mails som bcc-kopier til selvvalgt mailkonto(gmail)

I Thunderbird kan du i Funktioner -> Kontoindstillinger -> Din konto ->
Kopier & mapper sætte flueben i "Skjult kopi til andre adresser:" og skrive
din gmail-konto i feltet.
Så bliver alle udgående mails sendt som bcc til den adresse. Det virker hos mig.

--
AM

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-01-06 00:10

Den 19-01-06 16.17 skrev Arvid Mærsk følgende:

> I Thunderbird kan du i Funktioner -> Kontoindstillinger -> Din konto ->
> Kopier & mapper sætte flueben i "Skjult kopi til andre adresser:" og
> skrive din gmail-konto i feltet.

Aj, hvor flovt, at jeg har siddet og bakset med en besværlig løsning via
filtre i Thunderbird (som så alligevel ikke virker), når der er en nem
løsning indbygget i programmet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : per

Dato : 20-01-06 16:50

Arvid Mærsk wrote:
> [...]
> skrive din gmail-konto i feltet.
> Så bliver alle udgående mails sendt som bcc til den adresse. Det

Tak.
Det lyder rigtig godt - så skulle det kunne lade sig gøre at sende og
modtage mails med bbc.kopi til min gmailkonto. Så er spørgsmålet om
Thunderbird så i det hele taget virker tilfredsstillende, men det må komme
an på en prøve.

mvh per

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 20-01-06 22:38

Hej, du skrev d. 20-01-2006 16:49 bl.a.:

>Så er spørgsmålet om Thunderbird så i det hele taget virker tilfredsstillende, men det må komme
>an på en prøve.

Jamen så jeg synes du skal prøve. Det vil undre mig hvis du ikke bliver
begejstret. Der er da nogle features jeg savner, men selv om jeg har
andre mail-klienter kørende sideløbende, er Thunderbird blevet mit
default mail program.
Et godt sted at starte kunne være
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.html
(fedte-fedte Kim . Hvis du har spørgsmål kan du jo altid henvende
dig her i gruppen eller i Thunderbirds forum
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2

--
AM