Hvilket mail/newsreader program
Fra : Thomas gade

Dato : 15-01-06 00:21

Jeg kører i øjeblikket med Thunderbird.
Men kunne godt tænke mig at prøve et nyt mail program.
Det skal have spamfilter samt kunne håndtere nyhedesgrupper og køre på xp.

Jeg vil gerne høre hvad i mener er godt.

Mvh Thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 15-01-06 10:51

Thomas gade wrote:

> Jeg kører i øjeblikket med Thunderbird.
> Men kunne godt tænke mig at prøve et nyt mail program.
> Det skal have spamfilter samt kunne håndtere nyhedesgrupper og køre på xp.
>
> Jeg vil gerne høre hvad i mener er godt.

Bruger selv 40tude Dialog.

http://www.40tude.com/dialog/

Carl

Fra : Allan Bojsen

Dato : 15-01-06 11:06

Forte Agent? http://www.forteinc.com

***
Allan Bojsen
www.nettips.dk - tips til internettet

Fra : jk

Dato : 15-01-06 13:50

On Sun, 15 Jan 2006 10:51:23 +0100, Carl Drud wrote:

> Bruger selv 40tude Dialog.
>
> http://www.40tude.com/dialog/

har lige hentet den, og den er tilligemed gratis !

Så nu er der et spørgsmål :
kan den ikke hente nye meddelelser i news automatisk ??

mvh. jk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-06 20:27

jk skrev:

> Så nu er der et spørgsmål :
> kan den ikke hente nye meddelelser i news automatisk ?

Jo, men ikke som den er født. Dialog kan suppleres med scripts,
og der findes nogle færdigudviklede som man kan benytte gratis.

Det du savner, findes her:

http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php/ScriptFetchByInterval

De tre scripts skal alle ligge i "Event scripts", gemmes og
kompileres. Det første skal stå under "OnStartOp", og de to næste
skal i hver sin afdeling, "OnTimer1/2".

--
Bertel

Fra : jk

Dato : 15-01-06 23:17

Bertel Lund Hansen skrev 15-01-2006 følgende:

> [...]
>
> De tre scripts skal alle ligge i "Event scripts", gemmes og
> kompileres. Det første skal stå under "OnStartOp", og de to næste

mange tak,
det vil jeg da lige prøve

--
mvh.
jk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-06 14:04

Den 15-01-06 00.21 skrev Thomas gade følgende:
> Jeg kører i øjeblikket med Thunderbird.
> Men kunne godt tænke mig at prøve et nyt mail program.

Det var måske nemmere at give dig alternativer, hvis du fortalte, hvad
du savner i Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Thomas gade

Dato : 15-01-06 16:59

Kim Ludvigsen wrote:

> Det var måske nemmere at give dig alternativer, hvis du fortalte, hvad
> du savner i Thunderbird.

Jeg er bare nysgerrig på at se hvad der ellers er derude.

Mit største kritikpunkt på thunderbird er at jeg flere gange har mistet
alle mine mails.
Jeg har selvfølgelig en backup men alligevel lidt af et usikkerhedsmoment.
Ellers er jeg meget godt tilfreds med thunderbird og opgiver den ikke
lige med det samme.

Mvh Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-06 22:05

Den 15-01-06 16.58 skrev Thomas gade følgende:

> Mit største kritikpunkt på thunderbird er at jeg flere gange har mistet
> alle mine mails.

Det lyder ikke godt. Hvad er der helt præcist sket? Er det såvel mails
som dine kontoindstillinger, der er forsvundet? I så fald kan det måske
være fordi, du har fået startet med en forkert profil.

> Jeg har selvfølgelig en backup men alligevel lidt af et usikkerhedsmoment.

Absolut, og godt du har haft backup. Personligt har jeg aldrig oplevet
problemer i den retning, og det burde da heller ikke kunne ske.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : Thomas gade

Dato : 15-01-06 22:56

Kim Ludvigsen wrote:

> Det lyder ikke godt. Hvad er der helt præcist sket? Er det såvel mails
> som dine kontoindstillinger, der er forsvundet? I så fald kan det
> måske være fordi, du har fået startet med en forkert profil.

Ja det er det hele. Det er sket 3-5 gange Det er nu et stykke tid siden
sidst.. En af gangene var ved et system nedbrud. En anden gang var der
tale om en fejl der fik programmet til at gå ned. andre gange har jeg
ikke kunnet finde en årsag til problemet.
Jeg har været igennem hele Profil problematikken og det er ikke der
problemet er.

> Absolut, og godt du har haft backup. Personligt har jeg aldrig oplevet
> problemer i den retning, og det burde da heller ikke kunne ske.

Nej det skulle man mene. Selvom min pc var ustabil burde dataene ikke gå
fuldstændig tabt.

Mvh Thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 15-01-06 17:39

jk wrote:

> Så nu er der et spørgsmål :
> kan den ikke hente nye meddelelser i news automatisk ??

Hvad mener du med automatisk? når du går ind i en gruppe eller..?

Carl