En lup i et mappeikon i Thunderbird??
Fra : Mr. Fox

Dato : 29-12-05 12:02

Dette har jeg fejlagtigt haft i Telefoni.ip, men prøver nu her.
Hvorfoe erd er en lup og hvordan får jeg den væk. Jeg har været inde i
"Mozilla/thunderbird-gruppen hjælp på www, men jeg forstår ikke helt
forklaringen. Er der ingen hjælp på dansk?
Bemærk venligst at min bærbare opsætning ikke har problemet.

Jeg har fået gruppen dk.teknik.telefoni.ip frem på min stationære PC,
men ikonet har et forstørrelsesglas over sig. Når jeg klikker for at
hente meddelelser kommer boksen hvor jeg bestiller "kun 25", men mskinen
går agurk og henmter 4500 ned, og det går MEGET langgsomt, med ca 1
hvert andet sekund eller langsommere. Jeg kan ikke stoppe ved at klikke
på STOP, jeg kan ikke slukke TB uden at jeg går i Jobliste.

Hvorfor er der en lup på gruppen?? Hvordan får jeg det til at køre som
på min anden maskine i netværket.? Så vidt jeg kan se har jeg de samme
indstillinger på begge maskiner.

Da jeg ledte efter gruppen Telefoni.ip hos Sunsite med min Thunderbird
mail program, endte jeg i noget der hed Virtuel mappe.
Når jeg nu åbner denne ved at gå i egenskaber for gruppen, står navnet
"nedtonet". jeg regner med at hvis jeg kunne slette det, vil gruppen
måske begynde at funktionere normalt igen, uden den satans lup i ikonet ????

I må undskylde at jeg sådan roder rundt i spørgsmålene.
Mvh Mr. Fox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-12-05 13:42

Den 29-12-05 12.02 skrev Mr. Fox følgende:
> Dette har jeg fejlagtigt haft i Telefoni.ip, men prøver nu her.
> Hvorfoe erd er en lup og hvordan får jeg den væk.

Du har tilsyneladende fået oprettet en søgemappe i stedet for en
almindelig nyhedsgruppe. Slet mappen (højreklik => Fjern abonnement).

Opret en ny mappe ved at klikke på menupunktet Filer => Abonner => Find
den ønskede nyhedsgruppe i abonner-vinduet, du kan skrive navnet eller
en del af navnet i feltet ud for Vis emner som indeholder. Sæt flueben
ud for gruppen, og klik på OK.

En søgemappe er en smart funktion, der kan finde indlæg fra forskellige
grupper (eller mailkonti) ud fra forskellige kriterier, som fx bestemte
ord i emnelinjen, for derefter at præsentere dem samlet i en enkelt
mappe. Søgemappens ikon er en mappe med en lup.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Mr. Fox

Dato : 29-12-05 14:20

Kim Ludvigsen skrev:

> Du har tilsyneladende fået oprettet en søgemappe i stedet for en
> almindelig nyhedsgruppe. Slet mappen (højreklik => Fjern abonnement).

Det passede, den forsvandt. Men så gik der koks idet igen.

> [...]
> den ønskede nyhedsgruppe i abonner-vinduet, du kan skrive navnet eller
> en del af navnet i feltet ud for Vis emner som indeholder. Sæt flueben

Det har jeg prøvet, men gruppen med Telefoni ip er ikke i
Newsserver.sunsite.dk mere!!! På min stationære PC. Jeg har endda
slettet"hele" sunsite og opretet den igen, genstartet, men den er der
ikke og det hjælper heller ikke at skrive navnet!!! Den findes dog i
listen på min bærbare PC, så mystikken spreder sig.

Det var ellers en meget fin beskrivelse du gav mig, Tak for den. Mon du
skulle kunne give et tip mere?

Igår slettede jeg også alt, men da kom gruppen frem med luppen i hvert
tilfælde to gange???

Med venlig hilsen Mr. Fox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-12-05 14:34

Den 29-12-05 14.19 skrev Mr. Fox følgende:

> Det har jeg prøvet, men gruppen med Telefoni ip er ikke i
> Newsserver.sunsite.dk mere!!!

> Den findes dog i
> listen på min bærbare PC, så mystikken spreder sig.

Bruger du samme nyhedsserver på begge computere? Der kan være forskel
på, hvilke grupper de forskellige servere tilbyder.

> Igår slettede jeg også alt, men da kom gruppen frem med luppen i hvert
> tilfælde to gange???

Jeg tør ikke sige, hvad der sker. Virker de andre grupper som de skal?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Mr. Fox

Dato : 29-12-05 14:51

Kim Ludvigsen skrev:

> Bruger du samme nyhedsserver på begge computere? Der kan være forskel
> på, hvilke grupper de forskellige servere tilbyder.
Ja det gør jeg, har åbnet begge og kopierer alle data fra bærbar til
stationær

Jeg sidder lige nu og forsøger om jeg kan få råd fra Ålborg Uni der jo
styrer sunsite.

Tak igen for din hjælp mvh Mr. Fox

Fra : Bruno Christensen

Dato : 29-12-05 19:47

On Thu, 29 Dec 2005 14:51:18 +0100, Mr. Fox wrote:

> Jeg sidder lige nu og forsøger om jeg kan få råd fra Ålborg Uni der jo
> styrer sunsite.

Sunsite hedder ikke længere "sunsite", men jeg kan desværre ikke huske hvad
den hedder nu, da jeg ikke selv bruger den.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-05 19:50

On Thu, 29 Dec 2005 19:47:25 +0100, Bruno Christensen wrote:

> Sunsite hedder ikke længere "sunsite", men jeg kan desværre ikke huske hvad
> den hedder nu, da jeg ikke selv bruger den.

http://dotsrc.org/

Men deres newsserver hedder stadig news.sunsite.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 29-12-05 22:12

On Thu, 29 Dec 2005 19:49:52 +0100, Thomas Jespersen wrote:

> Men deres newsserver hedder stadig news.sunsite.dk

Har lige checket, så jeg må jo give dig og Ivan ret.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-12-05 19:53

Bruno Christensen skrev:

>Sunsite hedder ikke længere "sunsite", men jeg kan desværre ikke huske hvad
>den hedder nu, da jeg ikke selv bruger den.

http://dotsrc.org/usenet/ men usenet-serverens adresse er (stadig)
news.sunsite.dk

--
Ivan V. Klattrup