E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird - mails, jeg ikke kan slette
Fra : Peter Jonasen

Dato : 18-12-05 23:07

Jeg har ca. 300 mails, jeg ikke kan slette, og når jeg markerer dem
læst, bliver de markeret ulæst, hver gang der hentes meddelelser.

Jeg har omdøbt inbox-filen til et nyt navn, og Thunderbird har lavet en
ny indbakke, men jeg har jo altså stadig de gmale mails i min "omdøbte"
indbakke - nogen idéer?

--
vh/Peter E. Jonasen

Se også:
http://www.kvv73.dk (Modeljernbanen og de store baner - billeder og idéer)
http://www.digitaltog.dk (Den med de danske digitalvejledninger)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-12-05 00:32

Den 18-12-05 23.07 skrev Peter Jonasen følgende:
> Jeg har ca. 300 mails, jeg ikke kan slette, og når jeg markerer dem
> læst, bliver de markeret ulæst, hver gang der hentes meddelelser.

Er det samtlige mails i mappen, du vil slette? I så fald kan du slette
dem manuelt. Luk Thunderbird. Find din profilmappe, i Windows XP kan du
klikke på startknappen => Kør => skriv %appdata%\thunderbird\profiles =>
åbn mappen med det underlige navn => åbn mappen Mail => Åbn mappen med
den ønskede mailkonto => slet filerne og mappen med det navn, du omdøbte
indbakken til. Filerne hedder "omdøbtnavn" og "omdøbtnavn.msf", og
mappen hedder "omdøbtnavn.sbd".

Egentlig vil det være en god ide, hvis du blot flytter filerne og mappen
ud på skrivebordet. Så kan du altid flytte dem tilbage, hvis det viser
sig, at det er de forkerte filer og mappe, du har flyttet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Peter Jonasen

Dato : 19-12-05 17:33

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> ud på skrivebordet. Så kan du altid flytte dem tilbage, hvis det viser
> sig, at det er de forkerte filer og mappe, du har flyttet.

Nej det er 300 ud af ca. 600 mails

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-12-05 19:48

Den 19-12-05 17.32 skrev Peter Jonasen følgende:

> Nej det er 300 ud af ca. 600 mails

Det lyder som om mailfilen er beskadiget, siden du ikke får lov at
slette mails i den pågældende mappe. Du kan slette mailene manuelt ved
at finde den pågældende mailfil med den tidligere beskrevne metode. Det
er en ganske almindelig tekstfil, som kan åbnes med Notesblokken eller
et lignende program. Du kan så slette de uønskede mails manuelt og
derefter gemme filen, evt. under et andet navn, hvis du ikke får lov at
gemme under det nuværende navn.

Sørg for at tage en sikkerhedskopi af filen, før du sletter noget -
sikkerhedskopien skal opbevares i en anden mappe end mailmappen. Gemmer
du filen under et andet navn, så opret en ny mappe med samme navn og
endelsen ".sbd". Msf-filen behøver du ikke oprette, den oprettes automatisk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for