Firefox og Thunderbird
Fra : Mr. Fox

Dato : 15-12-05 19:43

På min Stationære og min bærbare PC har jeg den 1-10 i år downloadet
Firefox i version 7.0.1 ind, og de virker fint.

Jeg har ellers kørt med IE og mente at "man" nok skulle bruge en anden
opsætning for at undgå spam og være lidt moderne, (jeg er mellem 72 og
skindød).

1. december downloadede jeg på den stationære PC Thunderbird Version 1.0
(20041206). den virker også rimeligt hvis jeg kan holde fingrene i ro. Men
nu har jeg set at begge er kommet i en ny udgave, Firefox'en i 1.5 og
Thunderbird i 1.0.6 til Windows (XP).

Mit spørgsmål er så: Er det en fordel at opdatere eller forny dem begge.
Bemærk at jeg skal hente en ned til min bærbare alligevel.

Og selv om jeg har kigget grundigt i Ludvigs Hjørne kan jeg ikke finde ud af
om man bør afinstallere programmerne først, eller om de kan opdatere "sig
selv" hvis jeg blot downloader de nye versioner????

Kan man nøjes med at hente dem ned på een maskine og så "dele" dem ved hjælp
af mit trådløse netværksted???

Med venlig hilsen fra Mr. Fox

Fra : Thomas gade

Dato : 15-12-05 20:24

Mr. Fox wrote:

>Mit spørgsmål er så: Er det en fordel at opdatere eller forny dem begge.
>Bemærk at jeg skal hente en ned til min bærbare alligevel.

Ja du skal altid opdatere når det er muligt - Det gælder
Sikkerhedshuller og rettelser af fejl i programmerne så det er altid en
god ide.

>Og selv om jeg har kigget grundigt i Ludvigs Hjørne kan jeg ikke finde ud af
>om man bør afinstallere programmerne først, eller om de kan opdatere "sig
>selv" hvis jeg blot downloader de nye versioner????

Du kan godt installere oven i en gammel version, men jeg vil anbefale at
du fjerner den gamle version inden du installerer den nye.

>Kan man nøjes med at hente dem ned på een maskine og så "dele" dem ved hjælp
>af mit trådløse netværksted???

Ja du kan jo kopiere setup filen over på den pc du vil installere på.

Mvh Thomas

Fra : Mr. Fox

Dato : 15-12-05 22:44

Tak for svarene.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-12-05 20:31

Mr. Fox skrev:

>Og selv om jeg har kigget grundigt i Ludvigs Hjørne kan jeg ikke finde ud
>af om man bør afinstallere programmerne først, eller om de kan opdatere
>"sig selv" hvis jeg blot downloader de nye versioner????

Selv om du afinstallerer de gamle versioner gennem "Tilføj eller fjern
programmer" vil din(e) profil(er) blive liggende på computeren, så det gør
i hvert fald ikke noget at afinstallere først (det er hvad jeg selv gjorde
da jeg gik i gang med FF 1.5)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk