Skift af udbyder ?
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 20:36

Jeg er i tvivl om det er den rigtige gruppe jeg stiller spørgsmålet,men er
sikker på i nok kan svare på det..
Mit spørgsmål er : Hvis man skifter internet udbyder, skal man så ikke have
ny e-mail adresse der tilhører den udbyder?.Jeg har diskuteret det med en
anden der påstår,at man kan beholde sin gammel e-mail adresse.Jeg påstår man
selvfølgelig skal skifte adresse.
Venlig hilsen
Anne

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-12-05 20:56

AM <an.msnabelapc.dk> skrev 2005-12-14:
> [...]
> anden der påstår,at man kan beholde sin gammel e-mail adresse.Jeg påstår man

Tjaa det er forskelligt. Det kommer an på hvilken email adresse man har,
hvilket abbonemment og udbyderens gennerelle procedure for den slags.

HAn man en e-mail på et domæne der tilhøre den gamle udbyder vil det
være en god ide at flytte den til en ny (eller endnu bedre en udbyder
uafhængi adresse).

Jeg havde en @get2net adresse der blev ved med at virke i flere år efter
jeg stoppede som kunde (Måske virker den endnu, det er længe siden jeg
sidst tjekkede den).

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 21:25

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg havde en @get2net adresse der blev ved med at virke i flere år efter
> jeg stoppede som kunde (Måske virker den endnu, det er længe siden jeg

Hej Martin

Tak for svaret. Vi har TDC , har ADSL.Jeg syntes bare det lyder underligt at
jeg kan beholde min gammel e-mail adresse hos TDC hvis jeg skifter udbyder.
Hilsen Anne

Fra : *** Calle ***

Dato : 14-12-05 22:46

AM wrote:
> Tak for svaret. Vi har TDC , har ADSL.Jeg syntes bare det lyder
> underligt at jeg kan beholde min gammel e-mail adresse hos TDC hvis
> jeg skifter udbyder. Hilsen Anne
Jeg skiftede væk fra TDC for flere år siden, men min ?????@tdcadsl.dk mail
virker fint endnu

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 23:17

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Jeg skiftede væk fra TDC for flere år siden, men min ?????@tdcadsl.dk mail
> virker fint endnu
>
> --
> *** Calle ***

Okay...så fik jeg ikke ret

Hilsen Anne

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-12-05 21:23

"AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en anden der påstår,at man kan beholde sin gammel e-mail adresse.Jeg
> påstår man selvfølgelig skal skifte adresse.

Hej Anne

Jeg gjore det da jeg skiftede fra tdc til cybercity at jeg oprette et basis
abomoment hos tdc og overførte mine mail adresser der til, på den måde har
jeg bevaret dem.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 22:12

"Steen Larsen" <steen-h@l(fjerndette)arsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg gjore det da jeg skiftede fra tdc til cybercity at jeg oprette et
> basis abomoment hos tdc og overførte mine mail adresser der til, på den

Hejsa Steen

Jeg siger også tak til dig for din oplysning.

Hilsen Anne

Fra : *** Calle ***

Dato : 14-12-05 22:47

Steen Larsen wrote:
> Jeg gjore det da jeg skiftede fra tdc til cybercity at jeg oprette et
> basis abomoment hos tdc og overførte mine mail adresser der til, på
> den måde har jeg bevaret dem.
jeg gjorde intet, og min kører også, undrer mig at de lader @tdcadsl.dk køre
fra anden udbyder!
--
*** Calle ***

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-05 23:08

*** Calle *** skrev:

> jeg gjorde intet, og min kører også, undrer mig at de lader
> @tdcadsl.dk køre fra anden udbyder!

Alle mailkonti kan tjekkes fra en vilkårlig opkobling i hvert
fald hos de danske udbydere jeg har prøvet (TDC, Tiscali,
Get2net).

Jeg havde i mange år gratis opkoblinger ved de tre udbydere, også
efter at jeg havde fået Stofanet. Jeg tjekker dem ikke længere,
og jeg mener at huske at Get2net-adresserne holdt op med at virke
efter noget der ligner tre år hvor jeg ikke havde brugt dem.

--
Bertel

Fra : *** Calle ***

Dato : 14-12-05 22:44

AM wrote:
> [...]
> diskuteret det med en anden der påstår,at man kan beholde sin gammel
> e-mail adresse.Jeg påstår man selvfølgelig skal skifte adresse.

Du kan godt beholde dine de gamle. Du skal bare ændre SMTP for alle konti
til din nye udbyders SMTP, da du eller ikke kan sende mails ud
--
*** Calle ***

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-05 23:10

*** Calle *** skrev:

>Du kan godt beholde dine de gamle. Du skal bare ændre SMTP for alle konti
>til din nye udbyders SMTP, da du eller ikke kan sende mails ud

Der er bare ingen garanti for at de virker i al evighed.

Alle udbydere forbeholder sig ret til at slette en mailkonto,
hvortil der ikke findes noget abonnement længere eller dette ikke
er brugt til opkald.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-05 23:10

AM skrev:

> Jeg påstår man selvfølgelig skal skifte adresse.

Som du kan se af svarene er det sjældent nødvendigt.

Hvis du vil have en mailadresse der er uafhængig af udbydere, kan
du købe dit eget domænenavn og leje et mailhotel hos en udbyder.
Det koster ikke ret meget (175 kr. om året alt inklusive - fås
evt. billigere).

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 23:33

> [...]
> du købe dit eget domænenavn og leje et mailhotel hos en udbyder.
> Det koster ikke ret meget (175 kr. om året alt inklusive - fås

Det kan jeg godt se på svarene.Jeg syntes bare det er underligt at man kan
beholde sin mail,når ikke man dem som udbyder mere,og ikke betaler til
dem.Man har jo et kunde nummer hos TDC.
Jeg takker allesammen for jeres hjælpsomhed.
Venlig hilsen Anne

Fra : L.E.P.

Dato : 15-12-05 10:33

Wed, 14 Dec 2005 20:35:48 +0100, skrev "AM" <an.msnabelapc.dk> :

> [...]
>anden der påstår,at man kan beholde sin gammel e-mail adresse.Jeg påstår man

Jeg tror i snakker lidt forbi hinanden. Som jeg forstår spørgsmålet,
så mener du om man kan få flyttet den gamle adresse over til den nye
udbyder, og det kan man mig bekendt ikke. Men det er ikke ensbetydende
med at man ikke længere kan bruge de gamle adresser. Og man skal
selvfølgelig have en ny adresse/konto hos den nye udbyder.

Jeg har f.eks. et gratisabonnement hos Get2net som jeg ikke har betalt
en øre til i årevis og hvor jeg stadig kan bruge både hjemmeside og
e-mail adresser. Dog med den begrænsning at jeg kun kan sende e-mails
hvis jeg er koblet på deres server via abonnementet.

Jeg havde også et gratisabonnement hos TDC før jeg fik bredbånd hos
samme firma. Her gik der ca. 1 år fra jeg var holdt op med at bruge
abonnementet til jeg fik et fik brev fra dem om at min konto ville
blive lukket og jeg derved ville miste både min hjemmeside og mine
e-mail adresser. Men samtidig tilbød de at ændre den til en
Netplus-abonnement formedelst kr. 29,- pr. md. så jeg kunne beholde
begge dele.

Jeg vil gætte på at du vil blive nødt til at gøre noget tilsvarende
hvis du vil beholde den gamle adresse hos TDC når du skifter til en
anden udbyder. På et aller andet tidspunkt vil de nemlig lukke den
konto du ikke længere betaler til. Men til at starte med kan du nøjes
med at ændre den til det gratis Netbasis abonnement, og når de så
truer med at lukke den, ændrer du den til Netplus.

Hilsen Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 17:33

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med at ændre den til det gratis Netbasis abonnement, og når de så
> truer med at lukke den, ændrer du den til Netplus.

Hej Lars

Jeg er selv kommet i tvivl om vi snakker forbi hinanden.Nu ville det ikke
have nogen betydning at skulle skifte e-mail adresse,det var fordi der var
en der påstod, at man stadigvæk kunne bruge samme e-mail selv om man sagde
sit abonnemet op.Det syntes jeg lyder underligt.
Også en tak til dig for dit svar

Hilsen Anne

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-12-05 20:35

L.E.P. wrote:
> [...]
> e-mail adresser. Dog med den begrænsning at jeg kun kan sende e-mails
> hvis jeg er koblet på deres server via abonnementet.

Nej du skalbare ændre smtp for kontien, så den peger på den udbyder du har
nu.

--
*** Calle ***