Problem med Hamster
Fra : KsNa

Dato : 11-12-05 11:16

Hej

Jeg har forsøgt mig med at opsætte Hamster til at hente nogle grupper, det
er også OK men når jeg vil hente grupperne ind i newsprogrammet som er
Grabit, er de fleste filer incomplete, henter jeg dem direkte med Grabit
fejler de samme filer ikke noget.

Nogen der har et bud på hvad der er problemet.

Mvh
Kim

Fra : Carl Drud

Dato : 11-12-05 14:23

KsNa wrote:

> [...]
> fejler de samme filer ikke noget.
>
> Nogen der har et bud på hvad der er problemet.

Jeg har desværre ikke en løsning, men blot en lille kommentar. Du skal
være opmærksom på at max størrelse pr. gruppe er 2GB for Hamster Classic
og 4GB for Hamster Playground.

Carl

Fra : KsNa

Dato : 11-12-05 16:18

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> KsNa wrote:

klip

> Jeg har desværre ikke en løsning, men blot en lille kommentar. Du skal
> være opmærksom på at max størrelse pr. gruppe er 2GB for Hamster Classic
> og 4GB for Hamster Playground.

Så meget er der ikke endnu, men tak for info.
Hvad sker der når grænsen overskrides, smider den bare de ældste ud?

Mvh
Kim

Fra : Carl Drud

Dato : 11-12-05 17:26

KsNa wrote:

> Så meget er der ikke endnu, men tak for info.
> Hvad sker der når grænsen overskrides, smider den bare de ældste ud?

Jeg tror den kommer med en fejlmeddelelse. Har ikke prøvet at nå grænsen
og kommer næppe til idet jeg kun har tekstgrupper.

Tilbage til dit problem: Det kan måske skyldes at Hamster så vidt jeg
husker som default henter de 100 nyeste meddelelser ved første hent af
en gruppe.

Konfiguration-->News: Servere, grupper, hent... og fanebladet
Indstillinger.

Carl

Fra : Dino

Dato : 11-12-05 20:05

Den 11-12 2005 skrev KsNa i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> newsprogrammet som er Grabit, er de fleste filer incomplete, henter
> jeg dem direkte med Grabit fejler de samme filer ikke noget.

Hamster er ikke den bedste klient til binære grupper. Bl.a. grundet
størrelses begrænsningen på grupperne, som Carl skriver.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : KsNa

Dato : 11-12-05 22:52

"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev i en meddelelse

> Hamster er ikke den bedste klient til binære grupper. Bl.a. grundet
> størrelses begrænsningen på grupperne, som Carl skriver.

Forslag til et andet program.

Mvh
kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-05 23:16

KsNa skrev:

> Forslag til et andet program.

Hvorfor bruger du Hamster? Jeg går direkte til en newsserver med
Dialog som jeg synes er glimrende til billeder.

--
Bertel

Fra : KsNa

Dato : 12-12-05 19:02

> Hvorfor bruger du Hamster? Jeg går direkte til en newsserver med
> Dialog som jeg synes er glimrende til billeder.

Tja! Jeg bruger Hamster fordi det bliver rost i høje toner, meninge var at i
stedet for af bruge newsprogrammet og dermed vente i oseaner af tid - så
kunne Hamster stå og hygge sig hele dagen, hvorefter jeg med newsprogrammet
hurtigt kunne fiske det frem som jeg vil bruge.

Jeg har tidligere brugt en gratisserver som www.yottanews.com og som har en
udemærket server med en lspeedlimit på ca. 60k/b, men den er er lukket for
en tid, jeg har fundet et par andre gratisservere men det går utroligt
langsomt max. 5k/b, det er så her Hamster skulle hjælpe på frustrationen,
men lige nu sker det modsatte.

mvh
Kim