yENCODER ?? Hvordan og hvor.
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-12-05 17:11

Hej. I de binære grupper her jeg set den filtype (tror jeg nok det hedder),
der hedder yENC. Jeg er klar over det er et program man skal installere, men
hvor hentes det, og hvordan virker det?? Jeg har prøvet at installere noget
der hed yENCODER, men kunne ikke få den til at sammensætte meddelelserne så
det blev til noget brugbart.

Håber der er en her, der kan hjælpe mig lidt, samt at det er den rigtige
gruppe jeg er landet i.

Mvh

Jesper

Fra : DonE_8700

Dato : 02-12-05 17:17

Jesper Jacobsen skrev:
> [...]
> det blev til noget brugbart.
>
> Håber der er en her, der kan hjælpe mig lidt, samt at det er den rigtige

Hent GrabIt, det er nemt og lige til.
http://www.shemes.com/
--
DonE

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-12-05 17:21

Jesper Jacobsen skrev:

>Hej. I de binære grupper her jeg set den filtype (tror jeg nok det
>hedder), der hedder yENC.

Når der er postet i yEnc og det er noget som jeg syntes er interessant nok
til at jeg vil have det ned på min pc, bruger jeg Power-Grab til at hente
det med, det samler selv splittede filer og understøtter yEnc, desværre er
programmets hjemmeside "under Construction" og har været det i snart et
halvt år.

Jeg har lagt det her http://klattrup.dk/POWER-GRAB-2002-v2_5.zip hvis det
har interesse

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-12-05 17:26

Jesper Jacobsen wrote:
> [...]
> der hed yENCODER, men kunne ikke få den til at sammensætte meddelelserne så

På windows?

Hvis Windows så prøv PowerPost-A&A:
http://powerpost.cjb.net/

Til Download prøv newsleecher:
http://www.newsleecher.com/

Fra : Ivar

Dato : 03-12-05 00:27

Jesper Jacobsen skrev:

> [...]
> der hed yENCODER, men kunne ikke få den til at sammensætte meddelelserne så

De fleste newsreadere kan vist læse yEnc i dag, en undtagelse er dog
Outlook Expres. Til dette program fås der en proxy-server, der
ligger som et program "under" OE.
Jeg vil anbefale at du prøver en anden newsreader, så er du fri for
det vrøvl. Hvis det er støre mængder data, du vil hente, vil jeg
anbefale, at du bruger specielle programmer til det (som fx Newsbin,
Newshark etc.).
Jeg er hooked på programmet MesNews, det læser selvfølgelig yEnc-filer
og er meget lig Outlook Expres, men har mange ekstra funktioner. Du
bruger du åbenbart Cybercity, men for os der bruger TDC er det rart at
MesNews gemmer de binære filer i mere end 2 dage.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du er træt af Outlook Express'
langsomelige snurren med hardisken.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-12-05 17:06

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger du åbenbart Cybercity, men for os der bruger TDC er det rart at
> MesNews gemmer de binære filer i mere end 2 dage.

Øøh, det er da noget vrøvl. MesNews bruges til at læse og hente filer m.m.,
men rent fysisk ligger de jo stadig på den server, som man har fået at sin
ínternetudbyder eller har købt sig plads på.
Så binære filer og TDC = mere eller mindre ubrugeligt, idet de netop ligger
der i meget kort tid, og ofte har fejl - også selv om de netop er uploadet.

Kurt

Fra : Ivar

Dato : 03-12-05 17:19

Kurt B. Andersen skrev:

> Øøh, det er da noget vrøvl. MesNews bruges til at læse og hente filer m.m.,
> men rent fysisk ligger de jo stadig på den server, som man har fået at sin
> ínternetudbyder eller har købt sig plads på.

Ikke hvis du har sat MesNews til at synkronisere på nogle binære
grupper, og du starter programmet mindst hver anden dag. Så har du
meddelelserne liggende lige så længe du ønsker. Og de ligger på din
computer.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-12-05 17:24

Ivar skrev:

>Så har du
>meddelelserne liggende lige så længe du ønsker. Og de ligger på din
>computer.

Ikke hvis synkroniseringen kun er med hentning af headers, hvis det andet
skal med er det nødvendigt også at hente bodies.

samme funktion findes også i den readerjeg bruger, men jeg bruger ikke
funktionen da jeg ikke gider hente bodies som måske ikke er i min interesse.

Fra : Ivar

Dato : 03-12-05 17:35

Ivan V. Klattrup skrev:

> Ikke hvis synkroniseringen kun er med hentning af headers, hvis det andet
> skal med er det nødvendigt også at hente bodies.

Selvfølgelig. Det dur ikke, hvis man sidder på en modemlinje eller
har gang i en masse binære grupper. Men hvis det ikke er tilfældet,
er det jo ikke noget problem, hvis din newsreader henter dem
ned automatisk. Man skal selvfølgelig sætte en udløbsdato på, hvis
man ikke vil have sin harddisk fyldt.

Ivar Magnusson

--
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-12-05 17:33

Ivar skrev:

>Så har du
>meddelelserne liggende lige så længe du ønsker. Og de ligger på din
>computer.

en mere smart måde var nok at sætte en newsserver op lokalt f.eks.
hamster, og så lade det være i den, så er man ikke låst fast til at skulle
hente det via et enkelt program.