R. I. P. Nvidia
Fra : Bo Olesen

Dato : 25-01-06 18:41

Fra : Nicolai

Dato : 25-01-06 18:55

> http://www.tomshardware.com/2006/01/24/ati_radeon_x1900_heats_up_with_48_pixel_pipelines/

Endnu engang kommer det ene firma en tand foran.

Din valg af "emne" er helt hen i skoven.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-06 19:54

"Bo Olesen" <boolefjernsnabela@sol.dk> crashed Echelon writing

> http://www.tomshardware.com/2006/01/24/ati_radeon_x1900_heats_up_with_4
> 8_pixel_pipelines/

Jeg kiggede blot benchmarkene igennem, uha det er jo vældig hurtigt
*gaaaab*

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 25-01-06 20:37

> "Bo Olesen" <boolefjernsnabela@sol.dk> crashed Echelon writing

> Jeg kiggede blot benchmarkene igennem, uha det er jo vældig hurtigt
> *gaaaab*

Jeg vil også sige at jeg var lidt skuffet. Med alle de hestekræfter havde
heg regnet med at det kunne rykke seriøst fra Nvidia´s topmodel, men det
trækker jo kun lige nøjagtigt forbi. Ikke det helt store gennembrud.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-01-06 21:06

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> havde heg regnet med at det kunne rykke seriøst fra Nvidia´s
> topmodel, men det trækker jo kun lige nøjagtigt forbi. Ikke det helt

Synes nærmere 7800GTX kortet trækker de længste strå overall, crossfire og
sli ikke taget med i betragtning.

Og så længe ati kører deres d0t-net trip og mangler support for
shutterglasses, lægger jeg ikke en krone hos dem.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-06 21:17

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> crashed Echelon writing

> Og så længe ati kører deres d0t-net trip og mangler support for
> shutterglasses, lægger jeg ikke en krone hos dem.

..NET trip? Releaser de ikke stadig 2 forskellige drivere, end mere alm. en
og en hvor control panel er baseret på .NET?

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-01-06 23:21

Bjarke Andersen wrote:
> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> crashed Echelon writing

> .NET trip? Releaser de ikke stadig 2 forskellige drivere, end mere
> alm. en og en hvor control panel er baseret på .NET?

Den sidste 6.1 kan jeg ikke lige umiddelbart finde med andet end .Net,
muligt den gemmer sig et sted men ati ser ud til at gerne vil have folk til
at bruge .net udgaven. Hvis ikke det er sket, så er jeg ret overbevist om
det kun er et spørgsmål om tid før det er den eneste version de udvikler på.

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

De forrige versioner kunne jeg finde i både .net og almindelig , men
allerede der begyndte der at mangle ting i den almindelige udgave som kun
fandtes i .net . Til custom refreshrates er man tvunget ud i software fra 3
mand, hvor man ved nvidia kan nøjedes med coolbits.

Shutterglasses har der aldrig været support for i nogen af udgaverne, det er
kun 4-5 år siden at nVidia fandt ud af det.

Jeg undrer mig over om de skriver de næste drivere i Java, eller hvad det
næste bliver..ikke at det rager mig. Nu kunne jeg godt lyde som en bitter
mand.. det er jeg faktisk også, har været stor fan af deres kort længe, men
den her brøler fik mig til at skifte.

Fra : Kenneth

Dato : 26-01-06 11:00

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> Synes nærmere 7800GTX kortet trækker de længste strå overall, crossfire og
> sli ikke taget med i betragtning.

Ja den lurede jeg også lidt på. Sjovt at det i nogle test er
hurtigere end SLi. Syntes også at det er lidt griner at
SLi kommer på sidstepladsen, med 25 fps mindre end
de andre, på side 11 nr.2 halflife bench.

Mvh Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 11:32

Bo Olesen wrote:
> http://www.tomshardware.com/2006/01/24/ati_radeon_x1900_heats_up_with_48_pixel_pipelines/

nu er det jo 'kun' texture units der er 48 af, resten er magen til X1800
serien.