Geforce 7800 gt og pentium 4 3.2 ghz?
Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 24-01-06 20:59

Kan købet af en geforce 7800 gt betale sig hvis man "kun" har en 3.2 ghz
pentium 4 egentlig? Derudover har jeg 1 gb ram

Fra : sharky

Dato : 24-01-06 22:39

> Kan købet af en geforce 7800 gt betale sig hvis man "kun" har en 3.2 ghz
> pentium 4 egentlig? Derudover har jeg 1 gb ram

Jeg har Athlon64 3200 og 2 gb ram og jeg kan sagtens mærke forskel fra et
6800gt kort til et 7800gt. Nu kan jeg køre med alt på high i 1280x1024 i
Battlefield 2.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-01-06 07:16

Hej

Morten Meiling Olsen wrote:
> Kan købet af en geforce 7800 gt betale sig hvis man "kun" har en 3.2 ghz
> pentium 4 egentlig? Derudover har jeg 1 gb ram

Det er _meget_ sjældent, at et hurtigere grafikkort ikke vil gøre
spillene hurtigere. Om ikke andet, så kan du slå FSAA og AF til på
kortet, så billedet bliver flottere og stadig have høje hastigheder.

Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 25-01-06 22:41

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> spillene hurtigere. Om ikke andet, så kan du slå FSAA og AF til på
> kortet, så billedet bliver flottere og stadig have høje hastigheder.

ok, tak for svarene. Hvordan ligger min processor egentlig? Synes
markedet er blevet noget mudret, så jeg kan ik helt finde ud af hvad
klasse den ligger i om det er lav, mellem eller hvad?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-01-06 07:17

Hej

Morten Meiling Olsen wrote:
> ok, tak for svarene. Hvordan ligger min processor egentlig? Synes
> markedet er blevet noget mudret, så jeg kan ik helt finde ud af hvad
> klasse den ligger i om det er lav, mellem eller hvad?

Som du selv er inde på så er markedet lidt mudret. Om du har 2-400Mhz
til eller fra betyder ikke det store. En 2Gb / 2,8Ghz er samlet set nok
hurtigere end en 1Gb / 3,4Ghz. Ligeledes kan grafikkortet gøre fra eller
til. 3,2Ghz i sig selv vil jeg betragte som en mellemting, men med et
hurtigt disksystem, masser af ram og et 7800GT kort, så vil den
spilmæssigt ligge i toppen. Nøjes du derimod med 256Mb ram i maskinen og
et Geforce FX5200, så ligger maskinen samlet set i bunden. Dualcore er
kun interessant hvis dine programmer/spil understøtter det, men jeg er
slet ikke i tvivl om at det kommer de til i fremtiden.

Så du skal såmænd ikke være bekymret for din CPU. Selv har jeg en P4 2,8
og den skal ikke skiftes foreløbeligt. Faktisk præsterede jeg med lidt
pilleri (oc) at få 3DMark06 over 2000 point hvilket var i top 3 for
netop mit grafikkort (Asus V9999GT 128mb (et amputeret GF6800GT kort))
da jeg postede det hos Futuremark for nogle dage siden.

Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 26-01-06 15:36

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> netop mit grafikkort (Asus V9999GT 128mb (et amputeret GF6800GT kort))
> da jeg postede det hos Futuremark for nogle dage siden.

ok tak for svaret!
Mon ik jeg smutter ud og købet et 7800 gt snart så hehe...

Fra : Kristian Kiel Madsen

Dato : 08-02-06 20:42

Hej Morten - ja, det kan det godt, for grafikkortet laver al
arbejdet, når du gamer - faktisk er det kun 800x600 spil (uden
nogen former for effekter), som trækkes af processorkraft alene.
- Køber i øvrigt selv 512 MB udgaven i løbet af foråret