Tv-out? på ATI X200 med 3 RCA udgange
Fra : Karsten Andersen

Dato : 24-01-06 19:55

Hvordan forbinder man et normalt TV til dette kort?
ATI X200 med 3 RCA udgange (rgb)

Sidder onbord på et Asrock 775Twins-HDTV

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jakob M

Dato : 24-01-06 20:33

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan forbinder man et normalt TV til dette kort?
> ATI X200 med 3 RCA udgange (rgb)

Det er ikke RGB, det er component. Det kan du kun slutte til hvis dit TV
understøtter det. Det er dog meget få CRT fjernsyn der kan klare det, mens
mange de fleste palsma og LCD kan.

Mvh
Jakob

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-01-06 08:17

Tue, 24 Jan 2006 20:32:34 +0100, skrev Jakob M, på 14 linier, i
<43d680bb$0$2422$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>understøtter det. Det er dog meget få CRT fjernsyn der kan klare det, mens

Og men der står noget i manualen

Klip fra manualen.

> [...]
>at the same time, the default enabled screen is the VGA monitor. You are able to
>switch the monitor display to TV display by following the below instruction.
>Step 1. Connect one end of the VGA monitor cable to your monitor, and the other
>end to the VGA port (VGA1, see page 21, No. 4) of VGA_HDTV panel.
>Step 2. Connect the AV video cable to the Typical TV Video Input connector
>(yellow) and the RCA-type component video connector (blue) / AV
>(composite) signal connector (PB-CON1, see page 21, No. 2) of the

Den måde kan man vel tilslutte et TV. men det er vel ikke med så pæn
billed som S-video

Kan man lave et S-video kabel om til Composite?

Så må Naboen vente med og få et ordenlig billed til han får en Flad
skærm

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jakob M

Dato : 25-01-06 23:02

> Den måde kan man vel tilslutte et TV. men det er vel ikke med så pæn
> billed som S-video

Præcis, forskellen er dog ikke så stor.

> Kan man lave et S-video kabel om til Composite?

Ja, Mman kan få et såkaldt colorfixkabel, men den model jeg prøvede i sin
tid var elendig. Der var støjstriber på skærmen, men måske kan du finde et i
bedre kvalitet.
Generelt er CRT-fjernsyn elendige som computermonitor, uanset hvordan du
tilsluter det. Der er plasma og LCD bedre stillet, lige nu.

Mvh
Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 26-01-06 03:06

> [...]
> Generelt er CRT-fjernsyn elendige som computermonitor, uanset hvordan du
> tilsluter det. Der er plasma og LCD bedre stillet, lige nu.

Der har fulgt et lille stik med til alle mine ATI Radeon kort som har kunnet
klare netop dette, og det helt uden problemer eller fejl :) - Så det findes!

Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-01-06 10:17

Thu, 26 Jan 2006 03:05:33 +0100, skrev Brian Lund, på 16 linier, i
<8baea$43d82e00$3e3d8579$7103@news.arrownet.dk>, :

Ifølge naboen fulgte der intet med

Men vi må kikke på og lave det om.

--