Nyt Grafikkort - En Jungle!
Fra : K. Petersen

Dato : 22-01-06 21:13

Hejsa..

Jeg er ved at sammensætte en ny pc, men er i tvivl om hvilket
grafikkort der skal i maskinen..
Syntes markedet er blevet helt uoverskueligt siden jeg købte
mit nuværende 6600GT.

Så, hvilket kort vil i anbefale til gaming, ? ?

Max pris, ~2300 ,- kr.

Mvh
Kasper

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-01-06 22:11

K. Petersen" <petersenk2004@pc"NoSpam wrote:
> [...]
> grafikkort der skal i maskinen..
> Syntes markedet er blevet helt uoverskueligt siden jeg købte

Efter at ATI er begyndt at nosse i det med deres drivere, synes jeg faktisk
at markedet er blevet en hel del mere overskuelig, nu minder det nærmest om
monopol tilstande :)

> Så, hvilket kort vil i anbefale til gaming, ? ?
>
> Max pris, ~2300 ,- kr.

Et nVidia 7800 GT ville være et oplagt bud, de sniger sig lige ned i
prisrammen.

Fra : Hagar

Dato : 22-01-06 22:14

"K. Petersen" <petersenk2004@pc"NoSpam".dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Syntes markedet er blevet helt uoverskueligt siden jeg købte
> mit nuværende 6600GT.
>
> Så, hvilket kort vil i anbefale til gaming, ? ?

Det bliver mere besværligt endnu, for vi ved ikke hvilken øvrig hardware du
har nu, og hvad du vil bruge det nye grafikkort til. Der er jo ikke nogen
ide i at købe det mest voldsomme hvis resten af maskinen ikke følger med, og
der er ikke nogen grund til at købe et kort med 3D hvis du ikke har behov
for dette.

Hagar

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-01-06 22:40

> [...]
> maskinen ikke følger med, og der er ikke nogen grund til at købe et
> kort med 3D hvis du ikke har behov for dette.

Nu skriver han jo at det er til en ny pc, ikke til opgradering af den gamle.
Inden for hans prisramme vil jeg også foreslå et Nvidia 7800GT, PCI Express
x16, 256MB, af valgfrit mærke. Kan fås til ca. 2200,-. Et alternativ kunne
også være et ATI X1800 XL, f.eks. denne:
Den sprænger dog prisrammen en smule. Hvad der er bedst, afhænger lidt af
hvilke spil der skal spilles..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : K. Petersen

Dato : 23-01-06 00:11

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> med, og der er ikke nogen grund til at købe et kort med 3D hvis du ikke

Bundkort : Msi K8N Sli Diamond
CPU : Athlon64 3700+
Ram : Kingston - Dual Channel 2x1024 MB
Harddisk :Seagate - 250,0 GB - SATA150 - 7200/8192KB
PSU : Chill Innovation 510W PSU
Kabinet :ThermalTake - Tai-Chi Super Midi Tower Incl. Watercooling
Dvd Brænder : NEC3500A
Skærm : Samsung - 17" SyncMaster 710N

Kun grafikkortet jeg er i tvivl om ? ?

Skal bruges til gaming...