Hvilket er bedst?
Fra : Michael Jensen

Dato : 22-01-06 18:55

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46904#

eller

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=11031-08-20&goto=productinfo&mainfunc=link

Det ene er et PRO og det andet et SE, men er det udelukkende ram'en jeg skal
se på?

Eller er det et helt tredje der er suverænt i den prisklasse?!

Håber på et hurtigt svar.

På forhånd tak.

Michael Jensen

Fra : TGJ

Dato : 22-01-06 19:05

Hvad skal du bruge det til primært? (spil, video redigering)

Lidt info om resten af maskinen CPU, RAM etc

Thomas

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-01-06 19:16

TGJ wrote:
> Hvad skal du bruge det til primært? (spil, video redigering)
>
> Lidt info om resten af maskinen CPU, RAM etc

Asus VIA K8T800 chipset

AMD Athlon 64 / 3400+ 2.4 GHz Tray

1gb ram

Skal bruges til en smule spil, men også almindelig office brug, herunder
billedbehandling. INGEN video redigering.

Håber at høre nærmere......

Fra : FedeDorit

Dato : 22-01-06 19:32

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal se på?
>
> Eller er det et helt tredje der er suverænt i den prisklasse?!

Mener at forkortelser som SE,LE,MX er langsommere kort end alm. kort.

PRO,GT,XT,Ultra plejer at være hurtigere udgaver af kortene.

Så du skulle nok gå efter PRO for mest ydelse...

Men du kan få et Nvidia 6600GT til samme pris som det 9800 PRO og det yder
bedre og er mere fremtidssikret,vil jeg mene...som f.eks
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116887
som jeg selv har :)

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 22-01-06 21:47

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse

> Det ene er et PRO og det andet et SE, men er det udelukkende ram'en jeg
> skal se på?

SE bruger samme GPU som Pro, men har den ene arm bundet på ryggen.
SE er skåret ned til 4 pipelines mod Pro´s 8. Samtidig er hastigheden på GPU
og ram højere på Pro. Pro vil derfor være over dobbelt så hurtigt som SE i
ren grafikydelse.

Jeg har selv et SE, men det er mod´et så jeg har fået åbnet for alle 8
pipelines igen. Det er dog ikke alle SE kort der kan laves om til Pro.

Jeg ville nok gå efter et Nvidia 6600 eller 6800 i stedet som kan fåes til
omtrent det samme som det omtalte 9800 Pro.

Nvidia´s 6000 og 7000 serie har også langt flere features end det noget
bedagede 9800 SE/Pro

M.v.h. Ole Frederiksen
M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Michael Jensen