Hjælp søges til clonet skærm på alm TV....
Fra : Spuncock

Dato : 20-01-06 23:22

Hej

Kan nogen hjælpe mig.....er "nybegynder" på dette område

Jeg vil gerne køre TV out og således clone billedet så det også kommer ud på
TVèt
Mit grafikkort er forbundet til TV med rundt lille stik der går ind i scart
stik og bag i TV
Tror nok (.... er rimelig sikke på at..) alt hardware og kabler er forbundet
okay

Mit grafikkort er NVIDIA 6200 SE Torbocache

Problemet er at jeg kun får et sort - hvid billede på tv....og i en forkert
opløsning
Billedet er "for stort" på TVèt ....
Sytes jeg har prøvet alle indstillinger uden held, og driveren er nyeste
version..

Nogen hjælp at hente her ??

På forhånd tak
JM

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 10:42

Hejsa
Jeg er rimelig sikker på at du skal bruge en adapter som denne
http://kortlink.dk/tjdata/2c94
Jeg har selv et som jeg engang har brugt til et andet grafikkort, og da jeg
har et kort næsten magen til dit vil jeg gerne prøve senere om det skulle
virke

Mvh
Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 13:24

Hejsa
Nu har jeg lige prøvet at koble mit tv på grafikkortet, og jeg har farver
på, og et fint billede uden color fix kablet
men måske skulle du prøve at invistere i et colour fix kabel

du skulle vel ikk bo i odense, for hvis du gør det kunne du da prøve at låne
mit for at se om det virker, men ellers er det jo ikk så dyrt

Mvh
Mikkel

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-01-06 16:00

"Spuncock" <spuncock@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> opløsning
> Billedet er "for stort" på TVèt ....
> Sytes jeg har prøvet alle indstillinger uden held, og driveren er nyeste

I driver indstilling kan du vælge forskellige settings vedr. PAL og NTSC.
Din indstilling lyder meget til at være NTSC, du skal bruge PAL-B
indstillingen.
Hvis ikke det hjælper, ja så skal du have fat i en colorfix adaptor som
andre også nævner.

Mvh
Benjamin

Fra : Brian k

Dato : 24-01-06 17:19

Spuncock wrote:

> Problemet er at jeg kun får et sort - hvid billede på tv....og i en
> forkert opløsning

Hej

du skal under indstillinger vælge s-vhs som tvang (jeg brugte selv 1 uge på
at finde ud af at det ikke gik at den stod til automatic)

Fra : Spuncock

Dato : 26-01-06 09:46

Tak for det