Radeon grafikkort til HTPC ???
Fra : JS

Dato : 20-01-06 13:20

Hejsa

Jeg kæmper forgæves med at få mit Nvidia Geforce 6200 til at køre på mit
"gamle" billedrørs tv og må nok snart give op.
De fleste siger at jeg skal købe et Radeon istedet for, men hvilket skal jeg
så vælge når det er til en HTPC og til en rimelig penge ???

Jan

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-01-06 00:59

"JS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> så vælge når det er til en HTPC og til en rimelig penge ???

Sæt et Radeon 7000 kort i maskinen.
Det er mere end rigeligt til en HTPC, koster ikke så meget og er passivt
kølet:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119977

Mvh
Benjamin

Fra : Brian Lund

Dato : 22-01-06 17:48

> jeg
>
> Sæt et Radeon 7000 kort i maskinen.
> Det er mere end rigeligt til en HTPC, koster ikke så meget og er passivt
> [...]

Har den hardware mpeg decoder? - Ikke nødvendigt, men så kræver det mindre
af CPUen at spille film :)

Ellers er jeg ret sikker på der er i f.eks. Radeon 9200 (SE) og 9600 SE!

Brian

Fra : JS

Dato : 23-01-06 10:20

> Ellers er jeg ret sikker på der er i f.eks. Radeon 9200 (SE) og 9600 SE!
>

> Brian

Har nogen af de ovennævnte passiv køling - vil jo være bedst nu det er til
en HTPC ??

Jan

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-01-06 10:45

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Har den hardware mpeg decoder? - Ikke nødvendigt, men så kræver det mindre
> af CPUen at spille film :)
>
> Ellers er jeg ret sikker på der er i f.eks. Radeon 9200 (SE) og 9600 SE!

Både 7000, 9200 (SE) og 9600 (SE) kan klare DVD ganske fornuftigt uden at
CPU'en bliver belastet mere end normalt.
På det punkt er de ret ens, så der er ingen grund til at ofre alverden hvis
det alligevel bare skal være til en HTPC.
7000 og 9200 (SE) er passivt kølet og det er jo en klar fordel da oplevelsen
af film og musik ikke bliver forstyrret af blæserstøj

Mvh
Benjamin

Fra : JS

Dato : 23-01-06 16:04

Har kigget på et Sapphire RADEON 9550 (AGP / 256MB) - til 523 kr. har det
passiv køling - det fremgår ikke af hjemmesiden hos Pc-netto ???

Jan

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-01-06 16:24

> Har kigget på et Sapphire RADEON 9550 (AGP / 256MB) - til 523 kr. har det
> passiv køling - det fremgår ikke af hjemmesiden hos Pc-netto ???

Nej det er aktivt kølet, så det er nok ikke så attraktivt alligevel.
Jeg holder stadig på at et 7000 er nok, med mindre du selvfølgelig vil have
at kortet skal kunne trække 3D effekter til musikken, så skal du nok op i
9200 klassen som minimum.
Du kan selvfølgelig vælge det 9550 og smide en passiv køler på, det kommer
så an på hvor meget plads du har i kabinettet til den slags.
Zalman har lavet nogle gode passive kølere:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=93863
(denne har jeg selv haft og den var god)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775

Det gode ved 9550 er iøvrigt at man kan opgradere kortets BIOS og få et 9600
kort ud af det, så sparer man også lidt penge og har lidt performance i
overskud til et enkelt spil eller 2 på HTPC'en

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-01-06 16:38

Hej!

Laziter [9440] wrote:

> "JS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er aktivt kølet, så det er nok ikke så attraktivt alligevel.

Køb det i Asus' udgave istedet - det er 100% passivt kølet og samtidigt
billigere :) Gav ca. 400,- hos ExpressDelivery...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : JS

Dato : 23-01-06 21:02

"> Køb det i Asus' udgave istedet - det er 100% passivt kølet og samtidigt
> billigere :) Gav ca. 400,- hos ExpressDelivery...

Har et tilgode bevis hos Pc-Netto og når man kigger på et Asus 9550 hos dem
som der bliver nævnt, så der det da ud til at have en blæser monterer, men
kan så købe et 9250 det ser ud til at have passiv køling.

Jan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-01-06 23:49

Hej!

JS wrote:

> Har et tilgode bevis hos Pc-Netto og når man kigger på et Asus 9550 hos dem
> som der bliver nævnt, så der det da ud til at have en blæser monterer, men
> kan så købe et 9250 det ser ud til at have passiv køling.

Tja, når jeg kigger i min maskine så _er_ der vitterligt ingen blæser på mit
Asus A9550 m. Radeon 9550 chip og sådan _er_ det :)

Tro mig eller lad være!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans

Dato : 24-01-06 00:18

JS wrote:
> [...]
> hos dem som der bliver nævnt, så der det da ud til at have en blæser
> monterer, men kan så købe et 9250 det ser ud til at have passiv
Kan du se en blæser på dette kort fra Asus:

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=9&l3=18&model=288&modelmenu=1

Nej vel?

Hans

Fra : Hans

Dato : 24-01-06 00:30

Hans wrote:

> Kan du se en blæser på dette kort fra Asus:
>
> http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=9&l3=18&model=288&modelmenu=1
>
> Nej vel?

Dette Radeon 9600 fra Sapphire er i øvrigt også passivt kølet:

Hans

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-01-06 01:14

Hej!

Hans wrote:
>Kan du se en blæser på dette kort fra Asus:
>
>http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=9&l3=18&model=288&modelmenu=1

Det er mit kort - 100% sikkert.

--
Mvh, Kim Voss Schrader