Hvilket kort er bedst at købe i prisklasse~
Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 19-01-06 22:39

Jeg synes markedet er MEGET broget og svært at overskue!
Har I nogen anbefalinger af hvad der ku være godt at købe i prisklassen
1500-2000 kr.? Det må meget gerne være AGP, men hvis det er bedst at
købe PCI-E, så må jeg jo opgradere mit bundkort!

Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 20-01-06 01:16

Morten Meiling Olsen wrote:
> [...]
> 1500-2000 kr.? Det må meget gerne være AGP, men hvis det er bedst at
> købe PCI-E, så må jeg jo opgradere mit bundkort!

Jeg kigger på x1600 XT. Mest fordi Asus har en model med passiv køling.
Er den noget værd...er det hurtigere end mit nuværende Radeon 9800 PRO?
(som vist er defekt - se eventuelt min anden post om TV-out!)

Fra : Brian Lund

Dato : 20-01-06 12:20

> Jeg kigger på x1600 XT. Mest fordi Asus har en model med passiv køling.
> Er den noget værd...er det hurtigere end mit nuværende Radeon 9800 PRO?
> (som vist er defekt - se eventuelt min anden post om TV-out!)

Har du PCI express siden du ser på X1600 XT?

X1600 XT ser ud til at ligge på niveau med Geforce 6600 GT, prøv istedet at
se på X800 XL!

Brian

Fra : sharky

Dato : 20-01-06 14:25

> [...]
> 1500-2000 kr.? Det må meget gerne være AGP, men hvis det er bedst at købe
> PCI-E, så må jeg jo opgradere mit bundkort!

Jeg ville give 200 mere og købe et 7800GT pci-e. Det har jeg selv lige købt
og det rykker for vildt. Jeg kører nu med alt på maks i Battlefield 2 i
1280x1024. Det kunne jeg ikke med et 6800GT. Mit andet hardware:

Athlon64 3200+
2 GB Dual Ram

Men jeg skal have købt en zalman køler, da inno3d 7800gt larmer.

Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 20-01-06 14:43

sharky wrote:

> [...]
>
> Athlon64 3200+
> 2 GB Dual Ram
>
> Men jeg skal have købt en zalman køler, da inno3d 7800gt larmer.

hm ok tak! I kender ik noget til rimelig kraftige grafikkort med passiv
køling?

Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 20-01-06 15:21

Morten Meiling Olsen wrote:

> hm ok tak! I kender ik noget til rimelig kraftige grafikkort med passiv
> køling?

og forresten...hvordan er et 1600XT i forholdt til et Radeon 9800 PRO?
Det er da vel hurtigere?

Fra : sharky

Dato : 20-01-06 16:33

> og forresten...hvordan er et 1600XT i forholdt til et Radeon 9800 PRO? Det
> er da vel hurtigere?

Jeg ved ikke hvordan det er i forhold til 9800pro, men der er lidt tests her
http://www.freenet.de/freenet/computer_und_technik/hardware/grafikkarten_feed/e58ee11dbccb09daec3209c979df10a3_2.html

Fra : sharky

Dato : 20-01-06 16:35
Fra : sharky

Dato : 20-01-06 16:44

Jeg har forresten et Asus 6800GT AGP til salg hvis det har interesse. Der
medfølger Smartdoctor program, så man kan nedsætte blæser hastigheden. Det
hjælper rigtig meget. 1500 kr. så er det dit? Stadig 19 mdr.
reklamationsret.

Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 21-01-06 23:41

sharky wrote:
> [...]
> medfølger Smartdoctor program, så man kan nedsætte blæser hastigheden. Det
> hjælper rigtig meget. 1500 kr. så er det dit? Stadig 19 mdr.

ok, tak for tilbudet! Jeg kan dog bedst lide at købe ikke-brugt hardware!
Det jeg gerne vil have er et kort der er ligeså- eller hurtigere end mit
9800 PRO...men jeg kan ik finde ud af hvilke kort der er det...det er
sgu en jungle!

Fra : sharky

Dato : 22-01-06 01:03

> ok, tak for tilbudet! Jeg kan dog bedst lide at købe ikke-brugt hardware!

Nå, men der er garanti på og det virker 100%.

> Det jeg gerne vil have er et kort der er ligeså- eller hurtigere end mit
> 9800 PRO...men jeg kan ik finde ud af hvilke kort der er det...det er sgu
> en jungle!

Det er meget hurtigere. Jeg ved ikke om jeg kan finde en test hvor 9800pro
er sammenlignet med 6800gt, men 9800pro er lige flere år gammelt.

Fra : Morten Meiling Olsen

Dato : 22-01-06 13:23

sharky wrote:

> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=5
>
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=6
>
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=8
>
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=9
>
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=10
>
> http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=11

Ja ok, den slår den godt nok med længder der!

Fra : Brian Lund

Dato : 22-01-06 17:45

> hm ok tak! I kender ik noget til rimelig kraftige grafikkort med passiv
> køling?

Med god udluftning i dit kabinet kan du måske få en mobile CPU til at køre
passivt kølet :)

Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-01-06 09:13

"Morten Meiling Olsen" wrote

> [...]
> 1500-2000 kr.? Det må meget gerne være AGP, men hvis det er bedst at købe
> PCI-E, så må jeg jo opgradere mit bundkort!

Jeg købte et XT800GT (AGP) for et stykke tid siden (ca 1700)
Det er jeg svært tilfreds med (aktiv køling men larmer ikke meget)

Svarer ca til 6600GT hvor det performer bedre i nyere spil og højere
opløsninger

Jeg kan se at der er anbefalet PRO, men samtidig kan jeg se at XL er ved
være under de 2k
GT modellen er lidt svagere end PRO

- Peter