Grafikkort benchmarks
Fra : KB

Dato : 18-01-06 22:27

Hej NG

Har skiftet mit Radeon 9800PRO ud med et GF6800GT, men den store
ydelsesforbedring udeblev - syntes jeg. Derfor har jeg taget nogle
benchmarks for at høre jeres mening om tallene.

Benchmarks med:
P4 3,0 GHz 800FSB.
Asus P4C800-E-Deluxe.
2x512MB DDR400 CL3.
Aopen Geforce 6800GT 256 MB DDR3.
Western Digital 800JB 8MB cache.
Antec 380W PSU: +3,3V=28A, +5V=35A, +12V=18A.
Windows XP PRO SP2

3DMark2001SE: 17.473
3DMark03 : 10.936
3DMark05 : 4.706

Umiddelbart er det vel nogle pæne benchmarks eller hvad...? Er tallene
indenfor hvad jeg kunne forvente eller er der en flaskehals der bremser
grafikkortet i at folde sig ud?

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 19-01-06 00:37

> 3DMark2001SE: 17.473
> 3DMark03 : 10.936
> 3DMark05 : 4.706

Jeg har et POV 6800GT, men med en AMD 2600+ og 512 MB ram og får også ca.
4700 i 3Dmark05, så jeg tror at dine scores ligger som de skal. 3Dmark05
bruger stort set kun grafikkortet til at måle udfra, så det er nok kun
grafikkortet der sætter begrænsningen.

Har du evt prøvet at teste dit gamle kort på samme maskine?

-Lasse

Fra : KB

Dato : 19-01-06 10:18

Nej, for jeg solgte det kort før jeg købte geforce kortet.

Fra : Martin

Dato : 21-01-06 00:36

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> wrote in message
Umiddelbart er det vel nogle pæne benchmarks eller hvad...?

Ja...
Mvh Martin

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 21-01-06 18:30

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse

> 3DMark2001SE: 17.473
> 3DMark03 : 10.936
> 3DMark05 : 4.706

Du kan sammen sammenligne med mine målinger

3DMark05: 2713
3DMark06: 581

Min maskine består af:

Athlon 64 3200+ (oc til 2.2GHz svarende til A64 3500+)
AsRock 939Dual-SATA2
2x512Mb PC3200 CL2.5
ATI Radeon 9800 SE

Grafikkortet er låst op til ægte 9800 og overclocket til 400/350MHz.
9800 Pro kører standard 380/340.

Umiddelbart tror jeg dit system yder som man kan forvente

M.v.h. Ole Frederiksen