Et skridt nærmere RR
Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 11-06-01 19:43

Så lykkedes det endelig. Jeg var en hurtig tur på sjælland i weekenden, og
kunne tage hjem som den lykkelige ejer af en RS125. =:)
Nu mangler jeg bare nogle få ting før jeg er klar til at komme på bane, men
har stadig en mængde spørgsmål !

Jeg mangler en læderdragt, og kunne godt bruge lidt hjælp til køb af denne.
- Har det nogen betydning om dragten er 2 delt ?
- Hvordan finder man ud af om den overholder kravene fra DMU ? (1,2 mm
tykkelse, brandhæmmende materiale og tykkelsen på indlæg ved skuldre)
- Kan det betale sig at købe brugt ? (er det forsvarligt ?)

Er der noget specielt jeg skal kigge efter når det gælder støvler, ud over
den obligatoriske højde på 20 cm ?

Hvilke handsker er gode ? og hvad skal jeg kigge efter ?

Hvor kan jeg købe en paddocstand der passer til en RS'er i Nordjylland,
eller er det muligt at lave en selv ?

Håber i kan give lidt hjælp til en lovende RR karriere =:)

Anders Rude
SV650S
RS125

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 11-06-01 19:47

"Anders Rude Andersen" <t-rex@sondergade.dk> skrev
> Så lykkedes det endelig. Jeg var en hurtig tur på sjælland i
weekenden, og
> kunne tage hjem som den lykkelige ejer af en RS125. =:)

Til lykke - det sku' vel aldrig være den, der er/var til salg her på
Amager?

--
Susanne
GSX-R 400 der befinder sig i farezonen for udskiftning

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 11-06-01 19:57

> Til lykke - det sku' vel aldrig være den, der er/var til salg her på
> Amager?
---------------------------------------
Jow =:)

Den havde du måske selv i tankerne ?

Anders Rude
SV650S
RS125

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 11-06-01 20:13

"Anders Rude Andersen" <t-rex@sondergade.dk> skrev

> Den havde du måske selv i tankerne ?

Mnjaeh....jeg har ikke pengene til en 125'er her og nu, men jeg havde et
godt øje til den.

--
Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-06-01 20:21

On Mon, 11 Jun 2001 20:42:30 +0200, "Anders Rude Andersen"
<t-rex@sondergade.dk> wrote:

>Jeg mangler en læderdragt, og kunne godt bruge lidt hjælp til køb af denne.
>- Har det nogen betydning om dragten er 2 delt ?

Lidt,de fleste vil nok foretrække en one-piece til RR,alt andet lige
lidt stærkere,men det er jo ikke noget krav.

>Hvordan finder man ud af om den overholder kravene fra DMU ? (1,2 mm
>tykkelse, brandhæmmende materiale og tykkelsen på indlæg ved skuldre)

Måler og bruger øjnene ,inden for rimeligheden grænser ikke noget
som man skal tage 100 % stringent

>- Kan det betale sig at købe brugt ? (er det forsvarligt ?)

Ja,det kan det godt,og er dragten iøvrigt i god stand fuldt
forsvarligt,hvis du ser på hvad andre kører i også i de store klasser
ville du ikke bekymre dig om det,men altså tænk hellere på hvilken
sikkerhed du vil ha' end hvad reglerne foreskriver og køb det bedste
dit budget tillader

>Er der noget specielt jeg skal kigge efter når det gælder støvler, ud over
>den obligatoriske højde på 20 cm ?

Skal være stive, og med god beskyttelse over condylerne, det betyder
mindre end med gadestøvler at de ikke er så behagelige at gå i,jeg vil
anbefale Sidi Vertebra som et godt value-for-money køb.

>Hvilke handsker er gode ? og hvad skal jeg kigge efter ?

Igen høj slidstyrke og god beskyttelse over knoerne,køb et par rigtige
racehandsker.

>Hvor kan jeg købe en paddocstand der passer til en RS'er i Nordjylland,
>eller er det muligt at lave en selv ?

Ja da er du lidt fiks kan du sagtens lave en selv

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-06-01 22:09

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> [...]
> anbefale Sidi Vertebra som et godt value-for-money køb.

> Igen høj slidstyrke og god beskyttelse over knoerne,køb et par rigtige

Er det eksempelvis sådan nogle Dainese ting til 2 kkr for et par? Det er
dælme dyrt for handsker...

Mvh
Steen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-06-01 21:12

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> Er det eksempelvis sådan nogle Dainese ting til 2 kkr for et par? Det er
> dælme dyrt for handsker...

Nei, i test i Motorrad var de langt fra de beste. Et eksempel på riktig gode
hansker er Held Racing og Held Galaxy (basalt sett samme handske, men galaxy
har carbon/kevlar på knogler og overside av fingre. Pris fra 1100-1500 kr.

JS

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 11-06-01 21:22

> [...]
galaxy
> har carbon/kevlar på knogler og overside av fingre. Pris fra 1100-1500 kr.

------------------------------
Er det muligt at finde dem på nettet ? og eller hvor kan de anskaffes her i
DK ? (Tæt på Aalborg)

Anders Rude
SV650S
RS125

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-06-01 21:29

"Anders Rude Andersen" <t-rex@sondergade.dk> wrote in message
> Er det muligt at finde dem på nettet ?
http://www.held-biker-fashion.de/

De har en liste over forhandlere. De aktuelle handsker er modellen "2277
Profi" og "2935 Galaxy". Begge handskene var tested i Motorrad for et år
siden, og de kom ut i topp, bedre enn Dainese og mange andre dyre(re)
modeller.

Jeg benytter Profi selv, og det er de beste hansker jeg har hatt.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 12-06-01 08:10

Stop stop, jeg bruger Akito til 200 kr for et par på stumpemarkedet, og
efter et utal af styrt ser da stadig ud som nye, og selv det hårde crash med
100 kmt forover cyklen hvor jeg tog fra med hænderne kunne ikke ses på dem.
Jeg har et spare sæt du kan låne (til der bliver stumpe marked igen).

Mads Lund
RS125RR, der desværre ikke kommer til ræs idag.

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 12-06-01 08:14

> Jeg har et spare sæt du kan låne (til der bliver stumpe marked igen).
>
> Mads Lund
> RS125RR, der desværre ikke kommer til ræs idag.
---------------
Det lyder ikke så dårligt =:)
Jeg "hører" også du har en hjemmelavet paddockstand til en RS'er, Kan det
lade sig gøre at få lidt inspiration af den en dag ?

Er der forresten ikke noget med RRNord har et PR-arrangement her i løbet af
sommeren ?

Anders Rude

Fra : Mads Lund

Dato : 12-06-01 08:27

> Jeg "hører" også du har en hjemmelavet paddockstand til en RS'er, Kan det
> lade sig gøre at få lidt inspiration af den en dag ?

Jepsen lad os kigge på det en tirsdag

> Er der forresten ikke noget med RRNord har et PR-arrangement her i løbet
af
> sommeren ?

Vi arbejder på sagen

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 12-06-01 12:57

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote..

> Jeg har et spare sæt du kan låne (til der bliver stumpe marked igen).

Hov stop. Det er jo "mit"

Nej seriøst, så skal jeg have gjort noget ved beklædningen, så jeg ikke
altid trækker på dig og Per. Hvornår er der stumpemarked igen ?

Mvh
Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 12-06-01 13:34

> Hov stop. Det er jo "mit"
>
> Nej seriøst, så skal jeg have gjort noget ved beklædningen, så jeg ikke
> altid trækker på dig og Per. Hvornår er der stumpemarked igen ?

Rolig mulle, jeg har et sæt mere på lager.

Stumpemarkedet er først når sessonen er ovre. (okt så vidt jeg husker)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-06-01 21:15

On Mon, 11 Jun 2001 22:08:50 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Er det eksempelvis sådan nogle Dainese ting til 2 kkr for et par? Det er
>dælme dyrt for handsker...

Ja,men hænder er også vigtige ,nej altså de kan fås "ned" til ca.
8-1200 kr. for en anstændig kvalitet,ikke et sted jeg ville spare alt
for meget.

-M

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 11-06-01 22:34

[...kæmpe snip...]

Argh, hvad skete der dog med min quoting? Det må I undskylde, jeg mente
bestemt jeg ramte "Delete"....

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 07:34

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
> [...]
> mindre end med gadestøvler at de ikke er så behagelige at gå i,jeg vil
> anbefale Sidi Vertebra som et godt value-for-money køb.

Condylerne...?
Men eller vil jeg give dig ret i at Sidi Vertebra er nogle glimrende
støvler. Mine 'se mig, se mig' Chromo støvler fik jeg faktisk for 300 tyske
penge nede ved Hein G. Det var vist en fejl, for de var mærket til 350...

Så der er bestemt value for money

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-06-01 07:48

On Tue, 12 Jun 2001 06:34:01 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Condylerne...?

Aaaaargh ser det først nu....Fik lige en hjerneblødning der
),skulle have været malleolerne,eller knysterne om du vil...sorry.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 07:51

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<qkebit40ocq05ptu8rsujr4tg3ngg6lpko@4ax.com>...

> Aaaaargh ser det først nu....Fik lige en hjerneblødning der
> ),skulle have været malleolerne,eller knysterne om du vil...sorry.

Nåååh, det var malleolerne du talte om... Jamen så forstår jeg pludselig

*fnis*

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-06-01 07:54

On Tue, 12 Jun 2001 06:50:35 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Nåååh, det var malleolerne du talte om... Jamen så forstår jeg pludselig

He-he )

-M

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-06-01 21:11

"Anders Rude Andersen" <t-rex@sondergade.dk> skrev i en meddelelse

> Håber i kan give lidt hjælp til en lovende RR karriere =:)

Mikkel har da en stand du kan tage mål efter. Kan du svejse mv. er det nok
ingen sag. Måtte du give op overfor plastikmodellerne af Sopwith Camel da du
(lille) dreng er det nok lettest at købe den )
Var du til stiftende møde i RRNORD? Det har du nok været, jeg husker bare
ikke dit ansigt.

Søren

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 11-06-01 21:42

> [...]
du
> (lille) dreng er det nok lettest at købe den )

*LOL*
Lidt kan jeg da, så jeg må heller lige sende ham en mail

> Var du til stiftende møde i RRNORD? Det har du nok været, jeg husker bare
> ikke dit ansigt.

Ja, jeg sad mellem Steen, hed han vist og en anden i sofaen, tættest på
døren.
Jeg har smidt billederne af maskinen på dk.binaer.motor, der er jeg med på
et af billederne.

Anders Rude

Fra : Søren L Hansen

Dato : 12-06-01 08:13

Anders Rude Andersen <t-rex@sondergade.dk> wrote in article
<z2aV6.4300$rs4.878746@news010.worldonline.dk>...
> Jeg har smidt billederne af maskinen på dk.binaer.motor, der er jeg med

> et af billederne.

åja. Den ser bare fed ud. Bare det var mig.
--
Søren

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 07:36

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<9L9V6.388$Ly6.68206@news.get2net.dk>...

> [...]
du
> (lille) dreng er det nok lettest at købe den )

Men min stand er jo iøvrigt til AF1eren, så min enkeltsvinger model kan
ikke bruges på RSeren. Men Mads Lund derimod...

--
Mikkel

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 07:28

> [...]
og
> kunne tage hjem som den lykkelige ejer af en RS125. =:)

Jamen tillykke da Nu begynder det jo snart at ligne en klub

> Jeg mangler en læderdragt, og kunne godt bruge lidt hjælp til køb af
denne.
> - Har det nogen betydning om dragten er 2 delt ?

Basalt set... nej. Men en one-piece vil nok være en kende stærkere. Selv
bruger jeg dog en 2-delt.

> - Kan det betale sig at købe brugt ? (er det forsvarligt ?)

Det kan sagtens betale sig at købe en aflagt gadedragt. Som regel er de jo
knapt ridsede, og man kan nemt finde noget godt til en billige penge.
Forsvarligt...? Ingen problem - specielt hvis man kigger lidt på hvad andre
kører rundt i Men det er naturligvis op til dig selv.

> Hvor kan jeg købe en paddocstand der passer til en RS'er i Nordjylland,
> eller er det muligt at lave en selv ?

Mads Lund har en fin en til hans RSer. Den kunne man da lige stjæle
designet fra - den ser ikke ret svær ud at lave.

--
Mikkel

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 12-06-01 07:34

> Jamen tillykke da Nu begynder det jo snart at ligne en klub

Tak =:)
Ved du hvordan det det går angående baner her i Nordjylland ?
Ellers må jeg se om jeg kan finde ud af noget med at komme til Herning.

Jeg ser om jeg kan fange ham

Anders Rude

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 07:39

Anders Rude Andersen <t-rex@sondergade.dk> wrote in article
<AJiV6.4811$rs4.961039@news010.worldonline.dk>...

> Ved du hvordan det det går angående baner her i Nordjylland ?
> Ellers må jeg se om jeg kan finde ud af noget med at komme til Herning.

Ja, vi håber snart at kunne offentliggøre nogle gode nyheder... Men jeg
kan desværre ikke fortælle mere lige nu.

Jeg skal desværre ikke med til Herning i aften, men næste tirsdag er jeg
der ganske givet

--
Mikkel

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 12-06-01 07:45

> Ja, vi håber snart at kunne offentliggøre nogle gode nyheder... Men
jeg
> kan desværre ikke fortælle mere lige nu.

Pretty please =:)

> Jeg skal desværre ikke med til Herning i aften, men næste tirsdag er jeg
> der ganske givet
>
> Mikkel

hvordan plejer i at komme derned ?
hvis der nu ikke sker noget her i Nordjylland, skal jeg så meldes ind i
RRHerning for at kunne kører der nede ?

Anders Rude

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 07:57

Anders Rude Andersen <t-rex@sondergade.dk> wrote in article
<yTiV6.4814$rs4.961527@news010.worldonline.dk>...

> Pretty please =:)

No can do. Alle gode ting kommer til den der venter...

> hvordan plejer i at komme derned ?

Ja, Per har jo en fin-fin trailer med plads til 4 MC, så kombineret med
Mads' mercer plejer det nu at gå glimrende
Men nu ved jeg jo tilfældigvis at min plads er ledig i aften, såååå...

> hvis der nu ikke sker noget her i Nordjylland, skal jeg så meldes ind i
> RRHerning for at kunne kører der nede ?

Yessir. Men der tager du bare med en aften, så ordnes alt på stedet.

--
Mikkel

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 12-06-01 08:15

"Mikkel Christensen" wrote..

> Men nu ved jeg jo tilfældigvis at min plads er ledig i aften, såååå...

-Og min desværre ligeså. Så der er masser af plads til dem der vil til
Herning.

> Yessir. Men der tager du bare med en aften, så ordnes alt på stedet.

Under alle omstændigheder skal du vel meldes ind i RRH. Det er derigennem du
bliver medlem af DMU.

Et stort tillykke til Anders herfra!

Mvh
Steen
AF-1

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 12-06-01 08:20

> Under alle omstændigheder skal du vel meldes ind i RRH. Det er derigennem
du
> bliver medlem af DMU.

Jeg troede egentlig at det kunne klares gennem RRNord når alting faldt på
plads.
Så må jeg jo heller få taget kontakt til RRHerning =:)

> Et stort tillykke til Anders herfra!
>
> Mvh
> Steen
> AF-1
Tak tak =:). Jeg glæder mig også som et barn til juleaften.

Anders Rude

Fra : Mads Lund

Dato : 12-06-01 08:36

> Jeg troede egentlig at det kunne klares gennem RRNord når alting faldt på
> plads.

Vi skal lige over 25 medlemmer, før vi kan live optaget som selvstændig klub
i DMU, men vi er da godt på vej.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 12-06-01 08:39

> Vi skal lige over 25 medlemmer, før vi kan live optaget som selvstændig
klub
> i DMU, men vi er da godt på vej.
>
> Mads Lund
> RS125RR

Aktive kører eller bare medlemmer !!
Jeg kender sikkert et par stykker som gerne vil støtte den gode sag, men
ikke selv har råd til at køre lige nu.

Anders Rude

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-06-01 10:38

> Aktive kører eller bare medlemmer !!
> Jeg kender sikkert et par stykker som gerne vil støtte den gode sag, men
> ikke selv har råd til at køre lige nu.

Me inclusive.

Jeg har lidt planer om at få lavet et ordenligt værksted og noget
mc-opbevaringsplads på mine forældres gård i Nibe - og nu har det lige slået
mig, at det var måske noget for RR Nord?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 17:58

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
> Anders Rude Andersen <t-rex@sondergade.dk> wrote in article
> <pi8V6.4091$rs4.848164@news010.worldonline.dk>...

> Basalt set... nej. Men en one-piece vil nok være en kende stærkere.

Kommer helt an på brugen:
Licensen dækker ikke blot deltagelse i DK; men i hele norden, og under
deltagelse i nordiske eller skandinaviske mesterskaber (uden for landets
grænser), såvel som under deltagelse ved nationale Svenske mesterskaber
Kræves der en sammensyet heldragt !!
At sy sin egen todelte sammen i hånden har til gengæld været
tilstrækkeligt for i given situation at kunne foreholde sig at have
fulgt reglementet, også selvom at en sådan hjemmesyning ikke giver
væsentlig mer-styrke i dragtens samling :-/

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 19:23

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<9g5k6e$28nm$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> deltagelse i nordiske eller skandinaviske mesterskaber (uden for landets
> grænser), såvel som under deltagelse ved nationale Svenske mesterskaber

Aah, OK. Men i min lille amatørverden er den nu fin (= basalt set

Det står nemlig bare ikke nævnt i reglementet fra DMU. Men NM/SM køres vel
egenlig også efter FIM regler?

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 23:25

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article

under
> Aah, OK. Men i min lille amatørverden er den nu fin (= basalt set

Det rækker jo også for næsten alle; men jeg mente lge at det skulle på
plads!

> Det står nemlig bare ikke nævnt i reglementet fra DMU. Men NM/SM køres
> vel egenlig også efter FIM regler?

Såvel reglementet for DM, som for SM, NM og SO (Scand. Open) er
tilrettet efter FIM's; men selvom at svenskerne hidtil har været ligeså
large omkring todelte dragter, som DMU, har den svenske motorsportsunion
indenfor nogle år tilbage, skærpet dette krav til dragten!
Jeg har for nyligt også beskrevet hvorledes at finnernes godkendelse af
Kevlar-dragter var ved at influere på det danske reglement, indtil at
finnerne pludselig trak godkendelsen tilbage

--
Armand.