Støj på Inno 7800GT
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 12:50

Hej,

Kan jeg nedsætte blæserens hastighed på Inno 7800GT, da den larmer meget?

Jeg havde et Asus 6800GT før, hvor jeg med SmartDoctor kunne nedsætte
hastigheden, så den ikke sagde ret meget, og det virkede fint nok.

Jeg ved der er speedfan, men kan man ikke sætte den op til at speede op for
blæseren ved f.eks. 70 grader? Hvor varmt må et 7800GT egentlig blive før
det er kritisk?

På forhånd tak.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-01-06 12:55

<rene> wrote:
> Kan jeg nedsætte blæserens hastighed på Inno 7800GT, da den larmer meget?

Rivatuner kan vist hacke lidt i kortets BIOS og få det til at sænke
blæserhastigheden.

Jeg har dog ikke prøvet da mine 6600GT-kort ikke har blæsere.

> Jeg ved der er speedfan, men kan man ikke sætte den op til at speede op for
> blæseren ved f.eks. 70 grader? Hvor varmt må et 7800GT egentlig blive før
> det er kritisk?

Jeg ved ikke om speedfan kan, men temperaturer på under 100c burde
ikke være kritiske for en nVidia-chip.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : sharky

Dato : 20-01-06 04:06

> Rivatuner kan vist hacke lidt i kortets BIOS og få det til at sænke
> blæserhastigheden.

Jeg har nu prøvet både Rivatuner og coolbits2, men blæseren sænker ikke
hastigheden, og jeg har genstartet masser af gange for at teste alt muligt.

I rivatuner fungerer det fint med at når min GPU temp når grænsen for næste
trin så skulle blæseren køre med højere hastighed, men jeg kan ikke høre
forskel så det virker ikke på blæseren. Kun i programmet.

Kan det så ikke lade sig gøre på Inno3D 7800GT ?