Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
2 * 6600GT vs 7800GT
Fra : Torben

Dato : 16-01-06 16:59

Hej

Står lidt i vadestedet..........

Skal jeg tilføje endnu et 6600GT til det, jeg har i forvejen ,eller
skal jeg istedet anskaffe eet stk.7800GT?

System:

Athlon 64 3000+ @ 3500+
Asus A8N SLI Deluxe
2 * 512 MB RAM 400MhZ @ 433 MhZ
ASUS 6600 GT 500/1000 @ 550/1100
Seagate 200 GB SATA
Maxtor 120 GB IDE
16 * DVD brænder
Chill 350W ;-( PSU
+ en dynge Pabst blæsere

MvH
Torben

Fra : Lasse

Dato : 16-01-06 17:23

"Torben" <brittaogtorben@edb.dk> skrev i en meddelelse
Hej

Står lidt i vadestedet..........

Skal jeg tilføje endnu et 6600GT til det, jeg har i forvejen ,eller
skal jeg istedet anskaffe eet stk.7800GT?

***1 stk 7800gt er hurtigere!

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 17-01-06 13:20

Din configration passer rigtig godt sammen, det er næsten
synd at pille ved det, håber styre systemet lægger på din
hurtigere seagate HD.

Din PSU kan sikkert ikke trække to stk grafik kort af typen 6600GT,
350 watt Er nemlig lige i underkanten især med OC. Læs spef hvis du køber en
ny det er vigtig.
Med to stk 6600GT kort Får din CPU svært ved at følge med så det får du
heller ikke alverden ud
af. Med mindre du kan OC din CPU til @4000+

Ud fra dit spørgsmålet: anbefaler jeg du køber 7800GT kortet.
Venligst Glenn

Fra : Lars Remmen

Dato : 17-01-06 15:00

Glenn Hagedorn wrote:

> Med to stk 6600GT kort Får din CPU svært ved at følge med så det får du
> heller ikke alverden ud
> af. Med mindre du kan OC din CPU til @4000+

Er det ikke kun i de lave opløsninger dette er korrekt? I 1280*1024
(f.eks) vil grafikkortet være flaskehalsen og ikke CPU'en. Og hvor mange
spiller i opløsninger under 1024*768?

> Ud fra dit spørgsmålet: anbefaler jeg du køber 7800GT kortet.
> Venligst Glenn

Det gør jeg så også.

Lars

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 20-01-06 16:33

> Er det ikke kun i de lave opløsninger dette er korrekt? I 1280*1024
> (f.eks) vil grafikkortet være flaskehalsen og ikke CPU'en. Og hvor mange
> spiller i opløsninger under 1024*768?

Rigtig . Men det optimale er en PC hvor ydelsen i hardwaren passer sammen.
En 3Dmark test ved 800*600 til 1200*1600 vil vise om CPUen er hurtig nok
Hvis ikke der er væsentlig forskel i de test point er processoren for
langsom.
Jeg har samme MB og køre med 7800GTX + XP3200 Hvis ikke jeg tuner min
CPU til over 4000+ halter den bagefter. Venligst Glenn.

Venligst Glenn.

Fra : Torben

Dato : 17-01-06 16:26

> Din configration passer rigtig godt sammen, det er næsten
> synd at pille ved det, håber styre systemet lægger på din
> hurtigere seagate HD.

Jojo,XP SP2 ligger på seagaten. Maxtoren bruges udelukkende til
backup,underlige downloads osv.

> Din PSU kan sikkert ikke trække to stk grafik kort af typen 6600GT,
> 350 watt Er nemlig lige i underkanten især med OC

Ja,er godt klar over at den er for bette,den står under alle
omstændigheder til udskiftning...........

Læs spef hvis du køber en
> ny det er vigtig.
> Med to stk 6600GT kort Får din CPU svært ved at følge med så det får du
> heller ikke alverden ud
> af. Med mindre du kan OC din CPU til @4000+

Nej,det kan den ikke klare med luftkøling. Vandkøling ? Njae,synes
ikke rigtigt vand og strøm passer sammen.........
Men nu vil max opløsningen være 1280*1024,hvilket er max for min Acer
AL1721,er det så virkelig CPU´en der er flaskehalsen??

> Ud fra dit spørgsmålet: anbefaler jeg du køber 7800GT kortet.
> Venligst Glenn

Takker,det var jeg næsten klar over.Det har jeg så fået
bekræftet.........