Problemer med ASUS SmartDoctor...
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 10:46

Hej!
Jeg har et ASUS v9999LE (Geforce 6800).
Det køre rfor så vidt fint nok, men det larmer helt enormt. Jeg har ved
flere lejligheder installeret SmartDoctor i nyeste version for at kunne
styre blæserens hastighed, men jeg har et problem når jeg benytter
programmet.
Bedst som jeg sidder og laver noget ved maskinen, går skærmbilledet i kage
og jeg er nødt til at genstarte maskinen for at komme tilbage til 'normalt'
skærmbillede igen. Hvis jeg ikke kører SmartDoctor har jeg ikke dette
problem.

Er dette et generelt SmartDoctor problem eller er det mit kort, der er noget
galt med?

På forhånd tak!

/Michael

Fra : Esben

Dato : 11-01-06 16:42

"Michael" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette problem.
>
> Er dette et generelt SmartDoctor problem eller er det mit kort, der er

Du er det 3. tilfælde (inkl. mig selv) jeg hører om, så helt ukendt er det
ikke. Du kan undgå genstart ved at skifte skærmopløsning (selvom det kan
være svært, når man ikke kan se en skid og ikke holder i længden).

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 14:07

> Du er det 3. tilfælde (inkl. mig selv) jeg hører om, så helt ukendt er det
> ikke. Du kan undgå genstart ved at skifte skærmopløsning (selvom det kan
> være svært, når man ikke kan se en skid og ikke holder i længden).

Ja, jeg har fundet ud af det med opløsningen, men som du skriver er det ikke
altid lige let :)

Men da altid noget jeg ikke er den eneste... JEg kunne ikke finde noget på
nettet om det så jeg var bange for det måske var mit kort der var i udu.

/Michael

Fra : Esben

Dato : 14-01-06 01:31

> [...]
> nettet om det så jeg var bange for det måske var mit kort der var i udu.

Har du nogen idé om hvorvidt det er Asus SmartDoctor eller Asus Enhanced
driver der skaber problemet? Man kunne måske prøve at skrive til Asus om det
(selvom det sikkert ikke hjælper).

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-06 17:37

> Har du nogen idé om hvorvidt det er Asus SmartDoctor eller Asus Enhanced
> driver der skaber problemet? Man kunne måske prøve at skrive til Asus om
> det (selvom det sikkert ikke hjælper).

Jeg er ret sikker på, det er SmartDoctor. Mener at have kørt med ASUS'
driverne uden SmartDoctor uden problemer.

Men findes der ikke andre programmer, der kan håndtere kølingen på
grafikkortet så blæseren ikke behøver larme hele tiden?

/Michael

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 14-01-06 21:46

"Michael" <invalid> skrev i en meddelelse
> Men findes der ikke andre programmer, der kan håndtere kølingen på
> grafikkortet så blæseren ikke behøver larme hele tiden?

Jeg bruger det her:

http://hem.passagen.se/fholmen/

Her dele af min DFC.ini:

INIT_FANSPEED=25
MAX_TEMP=70
2D=25
2D_MIN=25
3D=40
3D_MIN=40

Virker fint for mig.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 01:29

> Jeg bruger det her:
>
> http://hem.passagen.se/fholmen/
>
> Her dele af min DFC.ini:
>
> INIT_FANSPEED=25
> MAX_TEMP=70
> 2D=25
> 2D_MIN=25
> 3D=40
> 3D_MIN=40

Interessant... Det prøver jeg :)

Takker!

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 11:12

Virker ikke med mit kort :(

/Michael

Fra : Esben

Dato : 17-01-06 01:31

> Jeg er ret sikker på, det er SmartDoctor. Mener at have kørt med ASUS'
> driverne uden SmartDoctor uden problemer.

Jeg kan se at der ligger en relativt ny version (4.80) af SmartDoctor og
Enhanced Drivers, har du prøvet dem?

> Men findes der ikke andre programmer, der kan håndtere kølingen på
> grafikkortet så blæseren ikke behøver larme hele tiden?

Jeg har ikke fundet andre. Jeg ville mægtigt gerne have brugt Speedfan, da
jeg allerede bruger det til cpu fan, men de nyere versioner som understøtter
grafikkortet hænger efter et stykke tid og bruger 100% cpu.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 08:50

> Jeg kan se at der ligger en relativt ny version (4.80) af SmartDoctor og
> Enhanced Drivers, har du prøvet dem?

Jeps - den er prøvet... Samme problem.

> Jeg har ikke fundet andre. Jeg ville mægtigt gerne have brugt Speedfan, da
> jeg allerede bruger det til cpu fan, men de nyere versioner som
> understøtter grafikkortet hænger efter et stykke tid og bruger 100% cpu.

Jeg sad og rodede lidt med nyeste Speedfan i går og det lykkedes mig rent
faktisk at få den til at styre køleren på grafikkortet... Nu skal jeg så
bare have fundet ud af, hvor langt ned jeg kan sætte den uden at kortet
bliver for varmt.

/Michael