Nyt grafikkort PCI-E
Fra : Ole Nielsen

Dato : 27-12-05 14:36

Jeg skal til at købe en nyt MB Asus A8n-SLI/Deluxe og mangler et PCI-E
grafikkort.

Jeg har kigget på følgende kort:

Asus - EAX700Silencer/TD/256MB, Radeon X700, 256MB DDR, TV-Out, DVI, Passive
Cooling, PCI-Express, Retail kr. 965,

Asus - EN6600SILENCER/TD/256M/A, nVidia GeForce 6600, 256MB DDR, TV-Out,
DVI, PCI-Express, Retail kr. 969,-

Begge kort er fundet hos SHG.

Hvilket skal jeg vælge.

Kortet skali ikke bruges til spil men kontor programmer samt billede/DVD og
video redigering.

Mvh
Ole

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-12-05 19:09

> [...]
> TV-Out, DVI, PCI-Express, Retail kr. 969,-
> Kortet skali ikke bruges til spil men kontor programmer samt

Hvorfor så ikke nøjes med noget mindre?
F.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150244 som koster
under det halve. Hvis du ikke skal bruge den til 3D, så er der ikke den
store forskel på kortene.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : JK

Dato : 28-12-05 09:32

On Tue, 27 Dec 2005 19:09:17 +0100, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.dk.invalid> wrote:

> [...]
>F.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150244 som koster
>under det halve. Hvis du ikke skal bruge den til 3D, så er der ikke den

Netop, det var også min tanke.

Iøvrigt synes det meget vanskeligt at vælge imellem X700 og geforce
6600. Men jeg tror, at jeg har en svag hældning imod X700.

Kan som svar også foreslå et billigere nvidia kort: geforce 6200, 128
Mb

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43392&type=hardware

til 479,-

Er det ikke religion at vælge imellem ati og nvidia ?

mvh

John

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-12-05 10:27

> Er det ikke religion at vælge imellem ati og nvidia ?
Til en vis grad. Men enkelte spil/grafik motorer er optimerede til enten
ATI eller Nvidia. F.eks. HL2 baserede spil er bedste på ATI og Doom3
baserede er bedste på Nvidia. Det kan have betydning for valget. Men til
2D er der imo ingen anden faktor end prisen. Da alle nyere grafikkort
leverer et tilfredsstillende billede.
Ellers ligger pris for highend kort meget lige for ATI og Nvidia.

> mvh
>
> John

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"