Roastbeef, kogt
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-12-05 16:18

Kan ikke finde opskriften på at først stege og så koge en roastbeef - og det
er 100 år siden sidst. Hvem kan hjælpe? Den vejer 1,8 kg.

Mvh Maria

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-12-05 18:17

On Fri, 23 Dec 2005 16:17:43 +0100
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Kan ikke finde opskriften på at først stege og så koge en roastbeef -
> og det er 100 år siden sidst. Hvem kan hjælpe? Den vejer 1,8 kg.

Sidst jeg gjorde det på den måde var det efter forevisningen på selve
roastbeef indpakningen.
Den sagde kog 20-25min, steg brun på alle sider, hvil i 15min eller
mere.

Fra : Max

Dato : 23-12-05 20:09

Hej maria

> Kan ikke finde opskriften på at først stege og så koge en roastbeef - og
det

Du mener vel koge og så stege ?

Kog den 10-15 min, og så steg den brun på alle sider og lad den
hvile i 20 min.

Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-12-05 22:20

> Du mener vel koge og så stege ?

Jeg har lært det omvendt, men kan læse mig til at det er der flere meninger
om.

> Kog den 10-15 min, og så steg den brun på alle sider og lad den
> hvile i 20 min.

Tak for hjælpen.

Mvh Maria

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-12-05 22:32

On Fri, 23 Dec 2005 22:19:58 +0100

> Jeg har lært det omvendt, men kan læse mig til at det er der flere
> meninger om.

> Tak for hjælpen.

generelt er et stegetermometer nok langt bedre som indikator frem for
et tidsmål. Specielt fordi roastbeef idag laves af flere forskellige
stykker kød som hver især bliver tilberedt på forskellig tid (og så der
der lige det med tykkelsen).