Filtret dukkehår?
Fra : Charlotte West

Dato : 23-12-05 02:18

Hej alle i fritid. hus og have.
Ved ikke helt, om jeg er havnet i den rigtige NG, men nu prøver jeg at
spørge om gode råd her!

Det handler om filtret dukkehår!
Jeg er ved at blive vanvittig af min datters "my little pony's",
barbie og andre dukkers hår, som efterhånden bliver en stor filtret
klump. Jeg synes faktisk ofte hun prøver at rede dem, men hun er kun 4
år og faktisk løser det ikke problemet, når hun "river og flår" i det
med en kam, men ser kun ud til at gøre indfiltringen endnu værre.

Hvad er dukkehår mon egentlig lavet af? Og gad vide, hvordan man kan
undgå dette krusede filtrede hår? Er der mon et eller andet middel der
med fordel kunne vaskes i håret så det ikke kruser og filtrer sammen?

Jeg har endnu ikke prøvet alm. balsam, da jeg har læst andetsteds på
nettet, at det ikke ser ud til at løse problemet. Og i øvrigt er der
noget der siger mig at det er rimelig logisk. Balsam er jo lavet til
menneskehår og ikke til syntetisk hår.

Håber at nogle her måske har mod til at komme med nogle gode forslag.
Jeg er sikker på at mange andre pige-mødre end jeg, vil blive
lykkelige.
Rigtig glædelig Jul til alle!

De bedste hilsner
Charlotte West
- en "Desperate Housewife" ;c)

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 23-12-05 06:44

Charlotte West wrote:
> Hvad er dukkehår mon egentlig lavet af? Og gad vide, hvordan man kan
> undgå dette krusede filtrede hår? Er der mon et eller andet middel der
> med fordel kunne vaskes i håret så det ikke kruser og filtrer sammen?

Mon ikke det er overvejende syntetisk, og vi derfor måske skal gribe til
"Bamseline" eller tilsvarende type skyllemiddel? Læg fx i blød i 5-10
minutter og se om det gør en forskel.

> Håber at nogle her måske har mod til at komme med nogle gode forslag.
> Jeg er sikker på at mange andre pige-mødre end jeg, vil blive
> lykkelige.

Jeg er ikke sikker på, at dukkehår reelt er lavet til at holde til den
temmelig hårdhændede behandling det kan være udsat for i perioder (!),
men jeg vil følge diskussionen med interesse

// Steffen

Fra : Kim S

Dato : 23-12-05 12:04

"Charlotte West" <chaplin@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> år og faktisk løser det ikke problemet, når hun "river og flår" i det
> med en kam, men ser kun ud til at gøre indfiltringen endnu værre.

Du kan få noget i hestebutikker, som hedder "Showshine" som er beregnet
til filtrede hestehaler m.m. Det er ret effektivt. Ellers brug noget
silikonespray.

Mvh, Kim