Andefedt i København?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-12-05 01:08

Der stod andefedt på huskesedlen. Jeg troede, ISO havde det. Men næh nej,
de
sælger kun andefedt, hvis man køber en af deres udmærkede forstegte ænder.
Og det var ikke lige planen i år.
Hvor er det så lige, jeg skal styrte hen i morgen, hvis jeg mener, jeg
absolut skal bruge noget andefedt?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Peter Bjoern

Dato : 23-12-05 10:46

On Fri, 23 Dec 2005 01:08:27 +0100, "Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>Og det var ikke lige planen i år.
>Hvor er det så lige, jeg skal styrte hen i morgen, hvis jeg mener, jeg

Tilbage i november da der sidst var snak om andefedt blev det her i gruppen
nævnt at Magasin var en mulighed og én skribent meldte at han havde købt
andefedt hos slagter Larsen i Holmbladsgade.

Om de har noget nu ved jeg ikke, men du kan da ringe og spørge Peter eller
Mogens om de har andefedt på lager :

P. E. Larsen
Holmbladsgade 6
2300 København S
Tlf. 3295 7308

Med venlig hilsen

Peter

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-12-05 15:31

On Fri, 23 Dec 2005 10:46:08 +0100, Peter Bjoern <PeterNOSPAM@mail.dk>
wrote:

> [...]
>andefedt hos slagter Larsen i Holmbladsgade.
>
>Om de har noget nu ved jeg ikke, men du kan da ringe og spørge Peter eller

Har intet med emnet at gøre - men kan da lige fortælle, at da jeg var
forbi den slagter P.E. Larsen kl. 9.30 i formiddags stod der 10-12
mennesker inde i den klejne forretning og dobbelt så mange i kø på
gaden udenfor. De skulle ind og have deres flæskestege, fjerkræ,
leverposteje, medister og finker til de kommende dages ædegilder.
..
Et smukt tegn på, at discountbølge og brancheglidning trods alt ikke
har taget livet af alle de meget traditionelle fødevarebutikker.

Fra : Brian S

Dato : 23-12-05 11:18

Slagter Lund
Peter Bangsvej
Frederiksberg

- hvis det altså skal være i Købehavn.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-12-05 12:10

Benedikte Brisson wrote:

> Hvor er det så lige, jeg skal styrte hen i morgen, hvis jeg mener, jeg
> absolut skal bruge noget andefedt?

Slagter Cohrs i Kødbyen har det - han havde det ihvertfald i går

Ebbe

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-12-05 13:02

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Der stod andefedt på huskesedlen....

På vej hen til metroen for at tage i Magasin og købe andefedt, ville jeg
lige prøve at stikke hovedet ind hos min egen slagter og spørge, om han
havde andefedt, selv om jeg ikke havde kunnet se det, sidst jeg var der.
Og yes! det havde han da. Så nu er julen reddet - i hvert fald hvad
andefedt
angår. Tak for hjælpen herindefra - havde jeg ikke fået ideen til at gå i
Magasin, var jeg jo ikke kommet forbi den lokale slagter, vel

Glædelig jul og venlig hilsen
Dikte