Problem med pop up vindue
Fra : MBJ

Dato : 11-06-01 16:21

Jeg har lavet sådan en lille smart funktion så mine brugere kan
åbne polls i et nyt vindue, ved at klikke på et link.

Jeg har sat den ene kode ind i <head> og brugt koden der skal til
for at åbne linket i det nye vindue.

Men når man så trykker på linket er der ingen reaktion.

Kan I finde fejlen?

Find min side på www.brondby-interactive.dk

Med håb om hjælp,

Morten Jørgensen

Fra : Martin Persson

Dato : 11-06-01 21:30

MBJ <m.jorgensen@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Jeg har sat den ene kode ind i <head> og brugt koden der skal til
> for at åbne linket i det nye vindue.

Det burde være ligemeget men du har ikke sat noget javascript i din head tag

> Men når man så trykker på linket er der ingen reaktion.
>
> Kan I finde fejlen?

hmm er det en quiz?

anyways
Jeg tror fejlen ligger i at du har skrevet <script ...> to gange sådan at du
åbner en script tag og inde i den en til.

Hilsen Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-01 23:52

Mon, 11 Jun 2001 15:20:31 +0000 (UTC), skrev MBJ
<m.jorgensen@vip.cybercity.dk>:

>Men når man så trykker på linket er der ingen reaktion.
>
>Kan I finde fejlen?

Du har flg. på siden:
<script language="JavaScript">
<!-- Gem koden for gamle browsere

function PopWin(url,h,w) {
popupWin = window.open(url, 'Hvilken opløsning har du?',
'scrollbars,height=' + h + ',width=' + w + ',top=0,left=0')
}
// -->
</script>

bør placeres i <head> og der hvor du har Hvilken opløsning skal
være et navn, som du giver vinduet og det skal være et ord uden
æøå, navngiv det PopWin.

Erstat det evt . med flg. mere enkle script, du sletter
ovennævnte javascript og indsætter flg. på side, hvor linket skal
stå:

target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'width=250,height=300,left=0,top=0,'
)">Hvilken opløsning har du?</a>

Når du kopierer det over pas på knækkede linjer, sæt det mellem

Fut: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor spørgsmål om
javascript hører hjemme.

med venlig hilsen
Knud
--