grafikkort køb(igen igen) men hvilket agp ~
Fra : søren

Dato : 22-12-05 19:16

Ved godt dette spørgsmål har været oppe og vende en gang eller to men jeg
er stadig i tvivl, da der er et par ting jeg ikke helt har styr på. Jeg skal
bruge et agp kort, skal være så hurtigt og lydløst som muligt når jeg køber
det. Kan man købe agp kort som er passivt kølet el skal man selv klare det
hvis man vil ha det helt lydløst?. indtil videre hælder jeg mest til et 6600
gt da jeg ud fra hva jeg har læst indtil videre mener det giver den bedste
ydelse til prisen. Ved bare ikke hvilket mærke der er
bedst/hurtigst/lydløst.(har hørt et albatron og det larmer ret meget).

mvh Søren.

Fra : søren

Dato : 22-12-05 22:10

"søren" <sugeskaden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> giver den bedste ydelse til prisen. Ved bare ikke hvilket mærke der er
> bedst/hurtigst/lydløst.(har hørt et albatron og det larmer ret meget).

er det kort her godt
http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?varernr=VGA150217&goto=productinfo&gruppe=grafikkort&undergruppe=grafikkort_6800&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&fromgo=yes&

mvh Søren

Fra : Tommy Bjørk

Dato : 22-12-05 23:00

Hej Søren.

Først nævner du et 6600 GT og derefter sender du en link til et 6800LE.

Hvad er dit prisleje?

Du kan få et Leadtek 6600GT for 1279 + forsendelse, også hos Midtdata
http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?varernr=A6600GT-128TD&goto=productinfo&gruppe=grafikkort&undergruppe=grafikkort_6600_gt&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&fromgo=yes

Jeg har selv sådan et og det er lydløst og kører upåklageligt.

Hvis du alligevel vil have et 6800 ville jeg hellere give de 100 kr. mere og
så få et 6800GT.
http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=2342

Du kan se en test af de forskellige grafikkort hos Toms Hardware
http://www.tomshardware.com/2005/07/05/vga_charts_vii/

Det kommer an på, om du spiller de tunge spil og hvilken opløsning du
spiller med.

Jeg spiller f.eks. BF2 med mit og der har jeg sat alt til high undtagen
Textures og ingen aliasing. Jeg har en fps mellem 40 og 50.

Tommy

Fra : søren

Dato : 23-12-05 14:48

Det var en fejl med det link til 6800 kortet, kortet jeg mente er et
gainward powerpack ultra/1980 tv/dvi golden sample med 256 mb ram.

Prisleje er ikke helt fast men ca 1000-1500, gainward kortet er godt nok
lidt over med 1744kr, men det er måske pengene værd når der nu er 256 mb
ram.

Fra : søren

Dato : 24-12-05 08:12

Har købt et leadtek 6600gt

Fra : ----PS

Dato : 24-12-05 14:41

Jeg synes det er et problem, at der langt fra altid fortælles, om kortet har
aktiv eller passiv køling. Det er da en af mine vigtigste prioriteter,
støjen.
Derfor har jeg søgt en oversigt over kort, hvor man kunne vælge f.eks. at
sammenligne kort med passiv køling - men har ikke kunnet finde en sådan.
Måske er der nogen her, der ved hvor ?
sørensen