Strøm-problem
Fra : martin

Dato : 22-12-05 13:04

Købte en scooter hvor batteriet var dødt. Købte så endelig et nyt batteri og
hældte syre på og målte 12,5 volt på det så det skulle vel være fint. på med
det. Men ingen reaktion overhovedet?

Hvis man sætter lader på (en stor en manden havde der solgte mig den) så
virker alt som det skal.

Hvad kan mit problem så være?

Fra : Thomas B

Dato : 22-12-05 16:53

"martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> det. Men ingen reaktion overhovedet?
>
> Hvis man sætter lader på (en stor en manden havde der solgte mig den) så

Der er ikke amp. nok på dit batteri. Når det begynder at blive koldt så
finder man ud af om. Det batteri man nu er af ordenligt nok kvalitet. Et
batteri mister meget ved kulde.

mvh thomas

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-12-05 17:04

On Thu, 22 Dec 2005 13:03:46 +0100, "martin" <jadahva@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>det. Men ingen reaktion overhovedet?
>
>Hvis man sætter lader på (en stor en manden havde der solgte mig den) så

På hvilken måde er der ingen reaktion ?

Hvis det er starteren der ikke reagerer så kan der jo godt være
spænding på men ikke nok strøm..

HVIS det nu er starteren ville det være mere interessant om du prøvede
at måle spændingen over batteriet når du forsøger at starte knallerten
med starteren.

Falder spændingen så er det fordi batteriet skal lades...Det må det
næsten være hvis du kan starte den med en lader på for så giver den jo
de 12 V og de ampere som starteren vil have..

Prøv at lade batteriet op og se om det ikke hjælper...Og vil den ikke
starte ret mange gange på starteren så kan det jo være det er fordi
generatoren ikke lader..

Henrik

Fra : martin

Dato : 22-12-05 21:59

Problem fundet:

Man (jeg) havde ikke sat "lade.ledning-dimsen" på det nye batteri.

Den på og alt virker sagde en klog. og han havde ret.!

Takker for budene

Fra : jacob johansen

Dato : 28-12-05 13:56

"> Man (jeg) havde ikke sat "lade.ledning-dimsen" på det nye batteri.

> Den på og alt virker sagde en klog. og han havde ret.!

hvad er det for en??

MVH
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 20:18

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "> Man (jeg) havde ikke sat "lade.ledning-dimsen" på det nye batteri.

> hvad er det for en??

Den kloge eller ledningen?

Fra : jacob johansen

Dato : 14-01-06 13:20