Foreningers offentliggørelse af medlemmer
Fra : Steen

Dato : 22-12-05 11:36

Jeg mener at have hørt, at foreninger ikke må offentliggøre lister over
medlemmer. Hvilken lov er det præcist, der forbyder det? Jeg er interesseret
i de nærmere bestemmelser, da min forening er interesseret i at lægge en
liste over vores firmamedlemmer på nettet.

/steen

Fra : per christoffersen

Dato : 22-12-05 11:48

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> interesseret i de nærmere bestemmelser, da min forening er interesseret i
> at lægge en liste over vores firmamedlemmer på nettet.

Det er persondataloven der er tale om (Den forudsætter samtykke til
offentliggørelsen).
Da den kun gælder for personer (!) er der i forhold til den ingen problemer
med at offentliggøre firmamedlemsskaber.
Men der akn være alle mulige andre grunde til at bede om firmaernes
godkendelse inden offentliggørelsen.

/Per