Forsikring & Vægtafgift ?
Fra : Kim

Dato : 11-06-01 16:01

Hej.

Er der nogen her der ved hvad en MC (Suzuki 550, 1978) koster i vægtafgift ?

Hvor kan man billigst forsikre sådan en laban (kun ansvar) ?

På forhånd tak...

Mvh. Kim Kristensen, kimk@privat.dk (København Ø)

Fra : Lars

Dato : 12-06-01 02:46

Hej Kim,

jeg har en XJ600, som jeg har haft i 3 år. Jeg har erfaring for, at
TopDanmark og GF-forsikring er de billigste (bemærk at man hos GF kan
indsende nummerpladen om vinteren og dermed spare på forsikringen...).
Imidlertid har jeg lige skiftet til Fair forsikring. Min sidste præmie hos
GF var kr. 2.300 /år, mens Fair kunne tilbyde en ansvarsforsikring for kr.
1.300/år (igen: med 3 års ancennitet). Konklusionen er, at det godt kan
betale sig at gå lidt på shopping, før man beslutter sig.

Ang. vægtafgift, tror jeg du skal regne med kr. 500-700 /år.

Lars

Fra : JR

Dato : 11-06-01 20:15

Kim <kimk@privat.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3b24dd73$1$1541$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
>
> Er der nogen her der ved hvad en MC (Suzuki 550, 1978) koster i vægtafgift ?
>
> Hvor kan man billigst forsikre sådan en laban (kun ansvar) ?

Så vidt jeg ved koster alle MC'er 530 kr/år i vægtafgift

JR