Hvidløgsbrød som dem man køber
Fra : Lene

Dato : 21-12-05 13:30

Jeg har prøvet at lave hvidløgsbrød på den mest indlysende måde. De bliver
altså ikke så gode som dem man køber.
Har I et råd til mig?
Julehilsner fra Lene

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-12-05 13:44

Lene skrev:

> Jeg har prøvet at lave hvidløgsbrød på den mest indlysende måde.
> De bliver altså ikke så gode som dem man køber.

Hvordan gjorde du ("materialer og metoder")?

Hvad er det du godt kan lide ved de købte hvidløgsbrød?

For mig at se, ligner de købte hvidløgsbrød flûtes der er skåret næsten
igennem på skrå, og hvor der så er lagt hvidløgssmør med persille ind i
snittene.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Lene

Dato : 21-12-05 15:06

Klaus skriver:
> Hvordan gjorde du ("materialer og metoder")?

Jamen jeg synes jeg gør det på den måde, som du så fint beskriver.
Problemet er, at det virker som om at i de købte brød bliver hvidløgssmørret
bedre fordelt i hele brødet, og det synes jeg ikke sker når jeg selv gør
det.
Lene

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-12-05 01:04

Lene skrev:

> [...]

> Problemet er, at det virker som om at i de købte brød bliver hvidløgs-
> smørret bedre fordelt i hele brødet, og det synes jeg ikke sker når

Jeg har ganske vist ikke selv prøvet at lave hvidløgsflûtes på den måde,
men hvad mon der sker hvis du bruger en kombination af:

· Læg de skrå snit tættere.

· Bag ved lavere temperatur i længere tid, så smørret bedre
kan trænge ud i krummen.

· Brug Kærgården (smelter lettere end smør) til at lave
hvidløgssmørret med.

Ellers sku' du måske prøve simpelthen at skære skrå skiver af flûtes
som lægges på snitfladen på et stykke bagepapir på en bageplade. På
hver skive lægges en skive hvidløgssmør, og derefter bages skiverne i
ovnen til smørret er smeltet og brødskiverne en anelse gyldne.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark