jule-/nytårsplan UDEN stress
Fra : Ralph

Dato : 21-12-05 00:16

Jeg er udset til at arrangere juleaften (10 pers.), julefrokost (20 pers.)
samt nytårsaften (20 pers.)

Blær, næh, bare en vejledning om hvordan man undgår stress.

JULEAFTEN

ca. d. 14. dec. flæskesteg, lav rigeligt med rødkål, frys resten.

igår, levepostej laves og fryses, 15 minutter.

idag, ingenting.

imorgen, ingenting

d. 22., ingenting

d. 23. risengrød til ris´ala´mande, and steges og parteres, ½ times arbejde
tage rødkål ud af fryser,

d.24. formiddag lave ris´ala´mande, svoger kommer med kogte, pillede
kartofler til brune ditto, kl. 13-16 skrælle kartofler, kl. 17 sætte
gåsebryst i ovn + kamsteg i ovn samme tid.
vente på svigerfar der kommer med vin
kl 18 tænde for kartofler + sætte parteret and i ovn, varme and, brune
kartofler, lave sovs, mad klar kl. 19.

JULEFROKOST

tage leverpostej ud af fryser og bage, arrangere laks+rejer, vente på
svoger1 der kommer med frikadeller og ost, vente på svoger 2 der kommer med
brød og sild og fiskefileter, vente på svigerfar der kommer med øl og snaps

NYTÅRSAFTEN:

kl. 13-17 skrælle kartofler, i ovn kl ca. 17.00, kl 17 tænde for gryde med
hamburgerryg
Koge hamburgerrryg, lave spinat med fløde, brune kartofler -måske
kl. 18.30 lave salat, is til dessert.
--
venligst
Ralph

Fra : Max

Dato : 21-12-05 01:01

Hej Ralph

> Blær, næh, bare en vejledning om hvordan man undgår stress.

Den vejledning er meget simpel, lad være med at sætte
større mål end du kan nå.

Mvh Max

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 21-12-05 01:49

On Wed, 21 Dec 2005 01:01:20 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Den vejledning er meget simpel, lad være med at sætte
>større mål end du kan nå.

Enig!
Her er anden overkommelig juleplan for juleaften, 2 julefrokoster og
nytårsaften

Juleaften: Mød op hos storebror med en stak julegaver. Æd og drik til
du styrter.

Juledag: Klap mave

2. juledag: Mød op hos mor og hendes nye mand med et par flasker
kryddersnaps. Æd og drik til du styrter.

3. juledag: Klap mave, flyt bæltespændet et hul længere ud.

4. juledag. Mød op hos far og hans nye kone med et par flasker
kryddersnaps. Æd og drik til du styrter.

5. juledag. Klap mave. Indtag lidt Samarin

6. juledag. Overvej et nytårsforsæt, f.eks. æde og drikke mindre i det
nye år.

Nytårssaften: Mød op hos lillebror med at par flasker sprut og lidt
krudt. Æd og drik til du styrter.

Nytårsdag: Klap mave, hvil hovede, drop nytårsforsætter.

Fra : Max

Dato : 21-12-05 16:38

Hej

> Her er anden overkommelig juleplan for juleaften, 2 julefrokoster og
> nytårsaften

Kan du virkelig nå alt det :)

God jul

Mvh Max

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 07:42

jubija@yahoo.dk on onsdag 21. december 2005 at 1:49 +0100 wrote:
>Enig!
>Her er anden overkommelig juleplan for juleaften, 2 julefrokoster og
>nytårsaften

)))))))))))))))))))

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 21-12-05 20:59

Ralph <rwr@post6.tele.dk> skrev:
> [...]
>kartofler til brune ditto, kl. 13-16
>skrælle kartofler, kl. 17 sætte
>gåsebryst i ovn + kamsteg i ovn samme tid.

Nu er der lige noget jeg ikke helt har fanget, men det er måske
fordi du er så eminent dygtig.
Steger du flæskestegen den 14 dec.?
Kan du lave leverpostej på 15 min? (stryns der fryses?)
Så holder du lige en uges pause og steger og parterer en and-i
god tid-på en 1/2 time-lyn ovn?
Så går der lidt gås i det for den kommer og går i din
planlægning og bordet dækker sig selv?
Kom lige ned på jorden, det er sjovt skrevet, og så gik den
tid.PS. Huskede du at tø kamstegen op? Hamburgerryg nytårsaften,
bvadr. og så en gang trefarvet med vafler, hertil Carlsberg den
hvide med citrus.
God jul og godt nytår
Vits Breaks