Kun sort/hvid TV skærm m. TI 4200
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 20-12-05 23:13

Hej

Jeg har et Nvidia Geforce4 TI 4200, som ellers virker fint. Men når jeg vil
køre ud med TV out til tv, så kommer der kun et sort/hvid billede på TV
skærmen.

Hvad kan gøre dette ? Og hvad plejer det at være ?

--
Hilsen

Anders Holm Jensen

Fra : Jante

Dato : 21-12-05 02:29

"Anders Holm Jensen" skrev:

> [...]
> skærmen.
>
> Hvad kan gøre dette ? Og hvad plejer det at være ?

Årsagen er oftest, at grafikkortet sender et S-video signal til en
composite-indgang på tv. Hvis tv-et ikke har S-video indgang
og kortet ikke kan sende composite ud, er en Colorfix-adapter,
f.eks. http://sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=503-65
eller http://sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=502-34
som regel løsningen.

/J

Fra : Bruno

Dato : 21-12-05 23:52

Jante wrote:

> Årsagen er oftest, at grafikkortet sender et S-video signal til en
> composite-indgang på tv. Hvis tv-et ikke har S-video indgang

Højst tænkeligt, men i de fleste tilfælde skulle løsningen dog være blot
at ændre indstillinger for grafikkortet.

Spørgsmålet er evigt tilbagevende her i gruppen, så er der brug for
detaljer er det smartest at kigge bagud i gruppen. Etv. vha google og
søgning i grupper.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 20:33

"Anders Holm Jensen" <anders@small-mindedness.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> TV skærmen.
>
> Hvad kan gøre dette ? Og hvad plejer det at være ?

Sørg for at skidtet står til PAL-B/G.