Diameter på startkrans
Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-12-05 19:51

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der findes en startkrans som fx. den på
Peugeot, der har en diameter på ca 11 - 12 cm. Jeg har aldrig set sådan en i
virkeligheden, kun på billeder, og der er det jo lidt svært at vurdere
størrelsen.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Hekto

Dato : 20-12-05 20:59

> [...]
> den på Peugeot, der har en diameter på ca 11 - 12 cm. Jeg har aldrig
> set sådan en i virkeligheden, kun på billeder, og der er det jo lidt

Pøgot'ens er omkring 120, jeg er lige ved at tro den er 123mm.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-12-05 21:28

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> Pøgot'ens er omkring 120, jeg er lige ved at tro den er 123mm.

Efter jeg havde spurgt fandt jeg faktisk svaret på din egen side.
http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm (Eller jeg antager det kunne
være dig.) Der skriver du 122 mm.
Ved du så også, hvor kraftig den er i godset? Eller med andre ord: Vil den
være stærk nok til at anvende som startkrans på en 150 ccm MZ. Jaja, grin I
bare.

Fra : Hekto

Dato : 20-12-05 22:25

> [...]
> Ved du så også, hvor kraftig den er i godset? Eller med andre ord:
> Vil den være stærk nok til at anvende som startkrans på en 150 ccm

122mm - så er jeg ikke helt forkalket! Jo det er 'min' side.

100cc Speedfigt-kransen er måske en anelse tykkere i godset. 50cc er
vist i omegnen af 3mm.
Måske kan kransen holde-; men jeg tvivler på at motoren kan trække
150cc rundt.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 21-12-05 06:54

> [...]
> i omegnen af 3mm.
> Måske kan kransen holde-; men jeg tvivler på at motoren kan trække 150cc

Det skal den heller ikke. Jeg har et par andre startere, der er stærke nok.
Mit problem har bare været at finde en startkrans der passer i størrelsen.
Næste opgave bliver så selvfølgeligt, at få drev og krans til at passe
sammen.