Billethajer
Fra : fjern

Dato : 20-12-05 18:47

Som så mange andre er jeg på jagt efter billetter til Rolling Stones i
Horsens til sommer.

Stor var min ærgelse da det ikke lykkedes mig at komme igennem til
Billetlugen søndag.

Stor var min overraskelse så, da jeg ser virkelig mange der gerne vil
sælge gennem Den Blå Avis - og stort set alle vil sælge til pålydende.

Og stor er min forargelse da de alle som een svarer på en foresørgseler
med: "Prisen er 1500 kr./stk." eller "Højeste bud er lige nu 1200 kr."
og mere af samme slags. Topscoren var een, der forlangte 3500 kr. for to
billetter.

Jeg vil mene at her overtrædes TO forskellige prargraffer.

1) Lov nr. 677: "§ 1. Videresalg af billetter til offentlige
forlystelser, ved hvilket sælgeren søger at opnå fortjeneste, er forbudt."

2) Et tilbud er bindende (annoncen på www.dba.dk om at sælge til pålydende)

Derudover mener jeg det er dybt forkasteligt og aldeles umoralsk. Der
kan være så mange grunde til at man har billetter i overskud, men
hvorfor skal man tjene på det?

Nå. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil opnå ved at skrive her. Skulle bare
have luft.....

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-12-05 19:19

On Tue, 20 Dec 2005 18:46:32 +0100, fjern
<""flemse(fjern)\"@stofanet(fjern).dk"> wrote:

>Nå. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil opnå ved at skrive her. Skulle bare
>have luft.....

Optag samtalerne og meld svinene til politiet.
--
Dagens afstemning: "Vil du helst have tæv med et bat, høre på Hannibal Hildorf eller få en Vaginal akupressur af Søren Ventegodt?"

Fra : Holst

Dato : 20-12-05 19:20

fjern fjern wrote:

> Derudover mener jeg det er dybt forkasteligt og aldeles umoralsk. Der
> kan være så mange grunde til at man har billetter i overskud, men
> hvorfor skal man tjene på det?

De fleste mennesker vil jo gerne tjene en ekstra øre, så der bliver til
en ekstra buket blomster til fruen.

Dit spørgsmål er lidt hen i stil med "hvorfor skal man have lån for at
gå på arbejde" ...

> Nå. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil opnå ved at skrive her. Skulle bare
> have luft.....

Så er news:dk.snak måske et bedre valg.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-12-05 20:17

In news:43a84b3c$0$1831$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Holst <newsdec05@shelter.dk> Typed:

> De fleste mennesker vil jo gerne tjene en ekstra øre, så der bliver
> til en ekstra buket blomster til fruen.
>
> Dit spørgsmål er lidt hen i stil med "hvorfor skal man have lån for at
> gå på arbejde" ...

Hmm.. Det skal man heller ikke.. Jeg tjener mine penge ved at gå på arbejde,
så er jeg fri for at låne..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 21-12-05 11:05

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43a858a4$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hmm.. Det skal man heller ikke.. Jeg tjener mine penge ved at gå på
> arbejde,
> så er jeg fri for at låne..

....og uden arbejde kan man ikke låne.
Er det ikke sådan det plejer at være?

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 20-12-05 19:49

fjern" <""flemse(fjern)\"@stofanet(fjern).dk skrev:

> Som så mange andre er jeg på jagt efter billetter til Rolling Stones i
> Horsens til sommer.

Dem købte vi da lokalt ved Horsens NY Teater :)

> Derudover mener jeg det er dybt forkasteligt og aldeles umoralsk. Der
> kan være så mange grunde til at man har billetter i overskud, men
> hvorfor skal man tjene på det?

Og de kan risikere at få nogen "falske" billetter
til Parken, som efter sigende allerede er i omløb.

> Nå. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil opnå ved at skrive her. Skulle
> bare have luft.....

Ta' et par havestole med og placer jer på toppen
af Langemarksvej, så kan du både se og høre det
vi andre har givet penge for.

--
Lars Fragstrup
Vindmøllevingevaskemaskine

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 21-12-05 00:45

Nu holdes koncerten ikke der du beskriver men der i mod
ude på Skuepladsen ved Scandic Hotel, men jo musikken vil du nok kunne høre
hvis du ellers kan finde Radio Horsens.

/ Qbic

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-12-05 17:49

Qbic - [6400] skrev:

> Nu holdes koncerten ikke der du beskriver men der i mod
> ude på Skuepladsen ved Scandic Hotel, men jo musikken vil du nok
> kunne høre hvis du ellers kan finde Radio Horsens.

Hva' ved du om det? Vi der sidder med indside
viden, ved den skal holdes bag Forum/Stadion.

Nu har jeg billetter, og Radio Snorsens hører
jeg aldrig.

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-12-05 18:53

Qbic - [6400] wrote:
> Nu holdes koncerten ikke der du beskriver men der i mod
> ude på Skuepladsen ved Scandic Hotel,

Hvor pokker har du det fra?

> / Qbic

Lars B

Fra : Henning

Dato : 20-12-05 21:07

> [...]

>Stor var min overraskelse så, da jeg ser virkelig mange der gerne vil
>sælge gennem Den Blå Avis - og stort set alle vil sælge til pålydende.

OT - de skulle indføre samme princip som til Bruce Springstens koncert
sidste år i Forum. Max to billetter til hver, ved bestilling blev navn
skrevet på billetten. Ved indgangen blev der foretaget
stikprøvekontrol om navn på billetten stemte overens med indehaveren
eller denne følgesvend. Problemet er bare, at det kræver meget mere
personale og tid, både ved salg og ved check-in.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 20-12-05 21:50

Henning wrote:

> [...]
> eller denne følgesvend. Problemet er bare, at det kræver meget mere
> personale og tid, både ved salg og ved check-in.

Hmm, det er vel ikke forbudt at sælge sine billetter til pålydende, hvis
man f.eks. skulle blive forhindret i at deltage?

Hvordan ville det kunne administreres?

> Henning
> hsb(at)image.dk

Lars B

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-12-05 22:24

On Tue, 20 Dec 2005 21:50:01 +0100, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>Hmm, det er vel ikke forbudt at sælge sine billetter til pålydende, hvis
>man f.eks. skulle blive forhindret i at deltage?
>
>Hvordan ville det kunne administreres?

Nemt..

Påfør navnet på billetten og når alle biletter så er solgt så lav en
venteliste..

De folk som så vil sælge deres billet til pålydende kunne så få
refunderet pengene ved arrangørerne som så fik biletterne og rev dem i
stykker og udstedte nogle nye til med nyt navn dem som stod øverst på
ventelisten..

Hvis man lavede det så biletterne ikke kunne overdrages og alle skulle
vise ID så var man ude over det...Når man så samtidigt tilbyder at
tilbagekøbe biletterne til pålydende så er det jo ikke noget problem..

De billethajer skulle simpelthen knaldes fra en side af...

Polisen burde have et par mand som de i sådanne tilfælde kunne frigøre
fra anden tjeneste for at lave stikprøver på f.eks priserne på dba.dk

Henrik

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-12-05 01:08

> Polisen burde have et par mand som de i sådanne tilfælde kunne frigøre
> fra anden tjeneste for at lave stikprøver på f.eks priserne på dba.dk

Fair nok hvis koncertarrangørerne skal betale for denne service - jeg vil
bare ikke betale for det som skatteborger.

Ligesom jeg for øvrigt ikke vil betale for, at politiet skal stille 50 mand
til rådighed for at beskytte Parken ved fodboldkampe, hvor England deltager.
Det skal klubberne selv have lov til at betale.

--
Mvh. Jesper

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-12-05 20:53

On Wed, 21 Dec 2005 01:08:14 +0100, "Jesper Nielsen"
<jn@nielsenit.invalid> wrote:

>Fair nok hvis koncertarrangørerne skal betale for denne service - jeg vil
>bare ikke betale for det som skatteborger.

Den slaghs behøver ikke koste ret meget for hvis de hver gang der er
optræk til store koncerter bruger måske 2 mandedage på at knalde
billethajer så bliver det jo også mindre interessant at være det ...
(Specielt hvis straffen er passende hård)..

>Ligesom jeg for øvrigt ikke vil betale for, at politiet skal stille 50 mand
>til rådighed for at beskytte Parken ved fodboldkampe, hvor England deltager.
>Det skal klubberne selv have lov til at betale.

Enig, hvis fodboldklubberne vil tjene penge på at lukke tilskuere ind
og man ved at der kan blive ballade så burde de selv betale for det...

Men fodboldklubberne tjener jo ligefrem penge på ballademagerne ...
Billethajerne tjener koncertarrangørerne jo ikke direkte penge på for
de sælger jeg biletterne til samme pris til dem og de kunne jo have
været solgt til nogle "reelle kunder" ...

Ang fodboldkampene så burde det være sådan at bliver du anholdt i
forbindelse med uroligheder ved et stadion så mister du retten til at
komme ind på alle stadions i Danmark i et år f.eks..

I gentagelsestilfælde kan straffen så skærpes med f.eks hhv 2 års
karantæne i andet tilfælde og 3 år i 3 tilfælde og hvis du når til 4
tilfælde så bliver det livstid.. Krydr det med en forpligtigelse for
klubberne til at holde disse individer ude og en klækkelig bøde hvis
man alligevel bliver spottet på stadion i karantæne perioden så tror
jeg at de fleste af de fodbold-fan tåber der er ude på ballade ville
falde lidt til ro for de vil vel ikke risikere at ikke måtte komme og
se kampene..

Men i forbindelse med sport og selvbetaling ... Syntes du så ikke også
at f.eks boksning burde være en selvbetalende sport...Jeg mener, det
kan da ikke passe at Stald Palle laver et stort stævne og tjener
kassen på både at lukke tilskuere ind og sælge åger-pris belagte PPV
arrangementer på fjernsynet og når en bokser så ryger i gulvet så
kører de ham gudødme hen på et offentligt hospital som så kan få
regningen for at lappe ham/hende sammen...Når det er en så fysisk
kontaktsport hvor det jo faktisk gælder om at slå hinanden ud så burde
de have en forsikring som dækkede alle hospitalsomkostninger..

Henrik

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-12-05 22:47

> [...]
> kontaktsport hvor det jo faktisk gælder om at slå hinanden ud så burde
> de have en forsikring som dækkede alle hospitalsomkostninger..

Jo da, en lovpligtig forsikring, som dækker det offentliges udgifter til at
"reparere" (kick)bokseren/indsæt-selv-flere-voldssportsudøvere-her ville da
være en glimrende idé.

--
Mvh. Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-12-05 21:58

Jesper Nielsen wrote :
> Ligesom jeg for øvrigt ikke vil betale for, at politiet skal stille 50 mand
> til rådighed for at beskytte Parken ved fodboldkampe, hvor England deltager.
> Det skal klubberne selv have lov til at betale.

Hvem skal så betale når

- der er ballade i byen i weekenden ? (diskotekerne serverer jo
sprutten og de må da vide det giver ballade)

- en person kommer til skade med fyrværkeri ? (dem der lavede/solgte
det må jo vide nogen kan komme til skade)

- en spritbillist kører en mand ned ? (bryggerierne må jo da vide at
deres vare kan forsage den slags!)

Eksemplerne er mange - hvis fodboldklubberne skal betale for det uro
deres kampe forsager så må alle andre jo også skulle det, andet vil da
være unfair...

Iøvrigt skal man jo så huske at trække bødeindtægterne fra når man
udregner prisen for politiets hjælp.......

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-12-05 23:39

fjern fjern skrev den 20-12-2005 18:46:

> Derudover mener jeg det er dybt forkasteligt og aldeles umoralsk. Der
> kan være så mange grunde til at man har billetter i overskud, men
> hvorfor skal man tjene på det?

Tja, koncertarrangøren har billetter i overskud. Dem tjener han så på.

At han så vælger ikke tage markedspris for dem.
Det må jo betyde, at han ikke har forstået teorien om udbud/efterspørgsel.
Markedspris må være den pris som efterspørgeren er villig til at betale.
Siden billethajen kan finde efterspørgere som vil betale en højere
pris. tja, måske skulle koncertarrangøren ansætte sådanne billethajer,
da de åbenbart er bedre til at finde kunder end han selv er.

Årsagen til der findes billethajer må jo være, at der er nogen som
efterspørger billetter til pris _over_ pålydende værdi. Hvis ikke der
var efterspørgsel, så ville der nok ikke være noget billethaj-udbud.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : fjern

Dato : 21-12-05 00:19

> [...]
> Markedspris må være den pris som efterspørgeren er villig til at betale.

Det har du misforstået.
Billetterne ER udsolgte. Det tog kun nogle timer.
De billetter der udbydes, er folk som har købt flere billetter end de
skal bruge (bevidst eller ubevidst), og så sælger dem til overpris.

> Årsagen til der findes billethajer må jo være, at der er nogen som
> efterspørger billetter til pris _over_ pålydende værdi. Hvis ikke der
> var efterspørgsel, så ville der nok ikke være noget billethaj-udbud.

Det har du selvfølgelig helt ret i.
Men det ER ulovligt, og samtidig skriver de jo på deres annoncer i DBA
at de kun vil have pålydende, for derefter at sætte prisen i vejret.

Flemming