stone's kopikontrol og netværksdrev?
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-12-05 14:59

Hej

Jeg har forsøgt at få stone's kopikontrol til at smide data
over på et netværksdrev men uden held. Man kan simpelthen
ikke se drevet inde fra programmet... hvorfor ikke? Er det
muligt at få det til det?

Nogen der har et alternativ til automatisk kopiering til et
netværksdrev?

| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Zoe, about Reavers: If they take the ship, they'll rape us to
death, eat our flesh and sew our skins into their clothing
and if we're very very lucky, they'll do it in that order.

Fra : Max

Dato : 20-12-05 16:44

Hej Lars

> Jeg har forsøgt at få stone's kopikontrol til at smide data
> over på et netværksdrev men uden held. Man kan simpelthen
> ikke se drevet inde fra programmet... hvorfor ikke? Er det
> muligt at få det til det?

Har du oprettet forbindelse til netværksdrevet så skulle
det ikke være noget problem, jeg kan ihvertfald sagtens
se mine mappede netværksdrev.

Mvh Max

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-12-05 19:01

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:43a8255e$0$84013
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Har du oprettet forbindelse til netværksdrevet så skulle
> det ikke være noget problem, jeg kan ihvertfald sagtens
> se mine mappede netværksdrev.

jups - det er mappet som drev Z (prøver lige med et lavere bogst.).

ooh.. ha .. hmmm.. ja jeg havde jo bare kigget i listen over
drev på startsiden i programmet - der er net-drevet ikke. Men
klikker jeg på "kopier til" er det bare explorer-listen jeg ser
hvor jeg sagtens kan vælge drevet. Så nu er det bare backup af
e-mails fra server til den faste der ikke kan lade sig gøre :)

Tak for hjælpen ellers ;)

/hilsner

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-12-05 23:16

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message

> [...]
> hvor jeg sagtens kan vælge drevet. Så nu er det bare backup af
> e-mails fra server til den faste der ikke kan lade sig gøre :)

Sidder og leder efter et godt kopi/backup program, og tillader mig lige at
misbruge denne tråd med et spørgsmål *S*

Hvis jeg nu har 5 filer liggende, og backer dem up, vil den så backe fil 1
up såfremt denne bliver ændret ?

Og hvis nu jeg sletter fil 2, vil denne så blive slettet på backuppen, eller
fortsat ligge der ?

Mvh.

Kim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-12-05 06:44

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in

> Sidder og leder efter et godt kopi/backup program, og tillader mig
> lige at misbruge denne tråd med et spørgsmål *S*

Det er da ok :)

> Hvis jeg nu har 5 filer liggende, og backer dem up, vil den så backe
> fil 1 up såfremt denne bliver ændret ?

Den bliver kopieret påny - altså slettet og genoprettet.

> Og hvis nu jeg sletter fil 2, vil denne så blive slettet på backuppen,
> eller fortsat ligge der ?

Den vil fortsat ligge der.

/hilsner

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-12-05 08:52

> Den vil fortsat ligge der.

Ok, kan være det bliver løsningen, har en Maxtor one-touch, hvor retrospect
backup softwaren ikke vil spille.

Tak for hjælpen

Kim

Fra : Lasse

Dato : 22-12-05 07:47

Hej jeg misbruger også lige denne tråd.. Findes der ikke programmer som
laver en fulstændig spejling af evt. en mappe på et drev, således at man
hele tiden har en tro kopi liggende på et andet drev. Jeg er godt klar over
at man kan køre RAID men det er jeg ikke intereseret i.

Mvh Lasse

Fra : Richard Thune

Dato : 22-12-05 08:42

"Lasse" <CCCP@CCCP.CCCP> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele tiden har en tro kopi liggende på et andet drev. Jeg er godt klar
> over at man kan køre RAID men det er jeg ikke intereseret i.

Du kan jo f.eks bruge et synkroniseringsprogram som Microsofts synctoy
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e0fc1154-c975-4814-9649-cce41af06eb7&displaylang=en
det skal dog startes manuelt, eller via planlagte opgaver.
RT

Fra : Lasse

Dato : 23-12-05 15:14

"Richard Thune" <rt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det skal dog startes manuelt, eller via planlagte opgaver.

Udemærket lille program tak for det

Mvh Lasse