(Muligvis OT) Hvor finder man sådan én i D~
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 13:48

http://wttool.com/p/1166-0070

Hvor finder man sådan en fætter i Danmark?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-05 14:21

Randers Tekniske Forretning www.rtf.dk eller måske Würth

--

Christian

Fra : Max

Dato : 20-12-05 14:46

Hej Jacob

> Hvor finder man sådan en fætter i Danmark?

Hos en værktøjshandler som KJ Værktøj og lignende,
men jeg tvivler stærkt på at du finder noget til en pris
der bare ligner den US pris.

Hvad størrelse har du brug for og er det noget du bare
skal bruge en gang ?

Mvh Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-12-05 19:41

In news:43a7fd77$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
jacob <ni> Typed:
> http://wttool.com/p/1166-0070
>
> Hvor finder man sådan en fætter i Danmark?

Christian og Max har svaret på hvor..
Så jeg vil nøjes med at sige at justerbare rivaler er noget skrammel..
Skal man bruge et hul, som passer inden for 0,02 mm (Det er ca. en 7.
gradspasning i den viste dimension) så skal man bruge en fast rival.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Max

Dato : 20-12-05 20:21

Hej Michael

> Så jeg vil nøjes med at sige at justerbare rivaler er noget skrammel..
> Skal man bruge et hul, som passer inden for 0,02 mm (Det er ca. en 7.
> gradspasning i den viste dimension) så skal man bruge en fast rival.

Du glemte at sige at rivaler i det hele taget er noget skrammel til andet
end at rense maling ud af huller med. Et drejet eller fræset hul er altid
at foretrække. Men står man nu og skal bruge et hul på 12,02 mm. og
hullet er 12,00 mm. og de faste rivaler er købt til H pasninger, ja så er
en indstillilig rival nu en løsning der er værd at tage i anvendelse.

Mvh Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-12-05 21:26

In news:43a85833$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> Typed:

> [...]
> 12,02 mm. og hullet er 12,00 mm. og de faste rivaler er købt til H
> pasninger, ja så er en indstillilig rival nu en løsning der er værd

Ok, men inden du har fået justeret rivalen ind til + 0,02 så har du
alligevel nået at ødelægge hullet - tolerancen..

en justerbar rival, kan aldrig blive et produktionsværktøj, højest et
reperationsværktøj..

Og ja, jeg foretrækker også at dreje huller på mål..
rival bruger jeg kun i hovedspindlen, for at få mine bor (monteret i
revolveren) til at centrerer 100%

Fra : Max

Dato : 20-12-05 21:58

Hej

> en justerbar rival, kan aldrig blive et produktionsværktøj, højest et
> reperationsværktøj..

Men der er det igen et godt stykke værktøj, og hvis lejeklodserne er
blevet lidt deforme i hullerne da de blev svejst i, ja der kan den også
være løsningen.

> Og ja, jeg foretrækker også at dreje huller på mål..
> rival bruger jeg kun i hovedspindlen, for at få mine bor (monteret i
> revolveren) til at centrerer 100%

Ja vi har jo alle vores måde at løse opgaverne på.

Mvh Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-12-05 21:56

In news:43a86eee$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> Typed:
> Hej

Hej Max

> Men der er det igen et godt stykke værktøj, og hvis lejeklodserne er
> blevet lidt deforme i hullerne da de blev svejst i, ja der kan den
> også være løsningen.

Right, men det hører også ind under hvad jeg kalder reperationsarbejde..
Hvis der var tale om egentlig produktion, havde man taget forholdregler,
således at man undgik at deformere hullerne.

> Ja vi har jo alle vores måde at løse opgaverne på.

Jeps, det væsentligste er at få jobbet gjort

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

Der går og glæder sig til at få en 6 akset drejebænk i julegave