Hel anis - hvor kan man købe det?
Fra : Chris Jefsen

Dato : 20-12-05 13:12

Fordi i Superbest, Føtex, Superbrugsen og i Sallings supermarked i Århus,
ja, da har de det ikke. Står og skal bruge det til en gammel famileopskrift.
Hvor køber man noget sådant nu om dage? (Ikke at jeg har købt det i de gamle
dage ...? )
Findes der butikker der stadig gør i den slags?

Venligst

Chris

Fra : Nette

Dato : 20-12-05 14:04

"Chris Jefsen" skrev

> Findes der butikker der stadig gør i den slags?

Jeg ved ikke, om der er forskel på anis og stjrerneanis, men sidstnævnte har
jeg købt i Superbest forleden. De lå sammen med kanelstænger, dadler,
abrokoser osv.

Nette

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-05 14:10

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sidstnævnte har
> jeg købt i Superbest forleden. De lå sammen med kanelstænger,

Indvandrerbutikker på Nørrebrogade har en blanding af især anis og
fennikel, bl.a. en pakistansk skråt overfor Mata ved
Griffenfeldtsgade,

Denne Mata havde engang enomrt sortiment af "afvejninger" i kælderen"
og en brand fornylig har næppe berørt det store kælderlager.

Fra : jenny og søren

Dato : 20-12-05 14:10

"Chris Jefsen" <Chris@herognu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle dage ...? )
> Findes der butikker der stadig gør i den slags?

Hej Chris

her finder du det : http://www.hedebogaard.dk/searchdetails.asp?pdid=18

men ellers plejer matas da at have det .......hvis du ikke gider vente på
posten

en anden mulighed (jeg kan se du bor i århus) er bazar vest de har det
garanteret.

mvh

Søren Brix

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 14:16

"Chris Jefsen" <Chris@herognu.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi i Superbest, Føtex, Superbrugsen og i Sallings supermarked i Århus,

Chas E. Vinhandel

Fra : Chris Jefsen

Dato : 20-12-05 16:59

Daa Daaaa....

Matas seføli!

Så blev det alligevel jul!

Tak for hjælpen.

Chris

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-05 09:41

"Chris Jefsen" <Chris@herognu.dk> wrote in message
> Daa Daaaa....
>
> Matas seføli!

Nogle små Mataser er så kosmetikbaserede at de ikke har. Bindeled fra
sminke-parfume til sundhed er økologisk og så vidt spænder bl.a.
Stefansgade-afdelingen ikke
Men Nørrebrogade-Griffenfeldsgade har enormt lager til "afvejninger"
fra gammel tid i kælderen og fine gamle håndskrevne lister over den
store mængderabat der gives, hvis man fx vil have 200 g tørret
basilikum.

Engang lå der en endnu bedre apoteksagtig materialist på
Kronprinsessegade nær PErchs tehus - er den flyttet til omegnen og
hvad hed den?