Skotrender - renovering eller udskiftening
Fra : jones_net

Dato : 20-12-05 13:11

Hejsa

I forbindelse med isolering af mit loftsrum, har jeg fundet et par steder,
hvor skotrenderne godt kunne trænge til at blive skiftet eller renoveret.
Jeg har aldrig leget med skotrender, så her er jeg på bar bund, men jeg
kunne forstille mig, at hvis man udskifter dem udefra, så indebærer det at
tage en del tagplader af... Men hvad så med at gøre det indefra? Som sagt er
der åbent ud til spærene lige nu, så mon det er en fordel at få det lavet,
inden jeg isolerer?

Hvis jeg ikke selv skal gøre det, er det så en tagdækker eller en tømrer som
jeg skal have fat i?

Er det let at gøre selv, og stadig få en tæt rende, eller er det meget
omstændigt?

/J

Fra : Torben

Dato : 20-12-05 13:16

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg skal have fat i?
>
> Er det let at gøre selv, og stadig få en tæt rende, eller er det meget

Er det Zink ? Så er det en blikkenslager

-Torben

Fra : jones_net

Dato : 20-12-05 13:26

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> wrote in message

> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er det Zink ? Så er det en blikkenslager

Øhhh, det ved jeg faktisk ikke - hvordan kan jeg se det?
De er grå, og af en slags metal. De er måske fra midt 70'erne...

/J

Fra : ko

Dato : 21-12-05 00:15

> Øhhh, det ved jeg faktisk ikke - hvordan kan jeg se det?
> De er grå, og af en slags metal. De er måske fra midt 70'erne...

Det er zink. Og sikkert bly for neden, mod tagrenden. Sat fast med papsøm.

Kommer der vand ind? Hvad mener du med du kan se ud? Ud på den blå himmel?

Nogle tømrerfirmaer laver det, men den "rigtige" fagmand er som nævnt en
blikkenslager.

Fra : jones_net

Dato : 21-12-05 11:14

"ko" <kimSLET.mail@c.dk> wrote in message

> Det er zink. Og sikkert bly for neden, mod tagrenden. Sat fast med papsøm.

OK

> Kommer der vand ind? Hvad mener du med du kan se ud? Ud på den blå himmel?

Ja, der kommer vand ind, og jeg kan se, at det har der gjort et stykke tid,
men ikke noget der har ødelagt noget indtil videre...
Et sted kan jeg kigge ud, men ellers mener jeg, at jeg ikke har noget på
indersiden af skotrenderne, ud over spær og lægter - overetagen er ikke
udnyttet, og så tænkte jeg, at det måske var muligt at lave det indefra, så
jeg ikke skulle betale en blikkenslager for at rykke halvdelen af taget af,
for bare at lægge det på plads igen

> Nogle tømrerfirmaer laver det, men den "rigtige" fagmand er som nævnt en
> blikkenslager.

Jeg må se om jeg kan finde en blikkenslager

/J