Hvordan gemmer jeg min digitale signatur s~
Fra : Leif Neland

Dato : 20-12-05 11:36

Jeg vil gerne have bruge min digitale signatur fra "windowsformat" i andre
(linux-) programmer, men jeg kan ikke få lov til at eksportere den private
nøgle i "guiden certifikateksport"

Den siger nøglen er ikke-eksporterbar.

Tager jeg en "sikkerhedskopi" fra digital signatur-menuen, får jeg en
html-fil, der bla. indeholder dette:
CSPUtil.ImportHTMLKey("d5bexxxx-12cd-4000-a49e-xxxx4f34d052", 0,
"MIIPMAIBAzCCDuwGCSq......VOFyaeBb6y4MBAgIH0A==")

Den sidste streng er 5200 tegn.

Kan den bruges?

Det ligner da noget, da en masse af filerne i webserverens ssl-mappe starter
med MII og slutter med ==

Leif

Fra : Claus Holm Christens~

Dato : 20-12-05 13:50

On Tue, 20 Dec 2005 11:35:34 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Den siger nøglen er ikke-eksporterbar.

TDC har lavet et par tricks i Windowsudgaven af signaturen, så den
ikke uden videre kan eksporteres. De blev nødt til det da nogen fandt
ud af at man kunne eksportere den og importere den i et andet program
hvor der ikke var krav om at indtaste et kodeord før brug.

I dag skal man vidstnok bestille en Standard Flex nøgle for at få et
certifikat der kan eksporteres til Linux.

>Det ligner da noget, da en masse af filerne i webserverens ssl-mappe starter
>med MII og slutter med ==

Hmm... Det plejer kun at være den offentlige del af certifikatet der
starter med MII, de private nøgler indeholder bare en algoritme og en
masse tilfældige tegn. Og d5bexxxx-delen ser lidt for kort ud til at
jeg tror det er din private nøgle, men måske er det et ID-nummer så
TDC kan finde den private nøgle igen? Fik du dem til at beholde en
backup da du bestilte certifikatet?

--
Claus Holm Christensen
<http://www.claushc.dk/>

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 20-12-05 16:18

Leif Neland <leif@neland.dk> skrev:
> [...]
>
>Kan den bruges?
>
>Det ligner da noget, da en masse af
>filerne i webserverens ssl-mappe starter

Læs:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks

Det du efterspørger er "Sikkerhedskopi uden TDC's beskyttelse"

Venlig hilsen
Peter Lind Damkjær